Skip to main content

چهارتا از بزرگترین فروشگاه‌های دارک وب روز جمعه سیزدهم اکتبر از کار افتادند. Dream Market، Tochka ، Trade Route و Wall Street که بزرگترین فروشگاه‌های مواد مخدر در دارک وب هستند از دسترس خارج شدند. دلیل این موضوع حملات DDoS گزارش شده است.

کاربران وبسایت Reddit به این موضوع اشاره کرده‌اند که فروشگاه‌های بزرگ دارک‌وب مثل AlphaBay و SilkRoad قبل از تعطیل شدن توسط مراجع قانونی، مورد حملات مشابه قرار گرفته بودند.

FBI و NSCS و پلیس بین‌الملل از اظهار نظر در مورد این اتفاقات خودداری کرده‌اند. یکی از مدریتور (مدیرهای) سایت Reddit که از اعضای Wall Street است گفته که: در حال حاضر تحت حملات DDoS هستیم و حدس می‌زنم دیگر فروشگاه‌ها نیز همین مشکل را داشته باشند.

شاید این موضوع نشانگر این باشد که هکر‌ها همزمان به این چهار سایت حمله می‌کنند. احتمال دیگر این است که این سایت‌ها روی هاست مشابه میزبانی می‌شوند.

در ماه جولای، دوتا از فروشگاه‌های پیشتاز در دارک‌وب، یعنی AlphaBay و Hansa از کار افتادند. این اتفاق حاصل کار مشترک یوروپل، پلیس آلمان، FBI و DEA (پلیس ضد مواد مخدر آمریکا) بود. در نتیجه‌ی این اتفاق سایت‌های کوچک مشابه زیادی در دارک‌وب مشغول به کار شدند.

اولین فروشگاه دارک وب برای مواد مخدر و بقیه‌ی کالای ممنوعه سیلک رود بود. داستان سایت سیلک رود و راس اولبریکت سازنده‌ی جوان و مشهورش را در پادکست سریالی سیلک رود بشنوید.

مترجم: علی نیلی

منبع

دیدگاهتان را بنویسید