skip to Main Content
 FBI بیت‌کوین‌های مصادره‌شده‌‌ی ۱۰ میلیون‌دلاری‌اش را می‌فروشدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

 FBI بیت‌کوین‌های مصادره‌شده‌‌ی ۱۰ میلیون‌دلاری‌اش را می‌فروشدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

مقامات قضایی ۵۱۳ بیت‌کوین(BTC) و ۵۱۲ بیت‌کوین‌کَش(BCH) را از مظنونی که گمان می‌رود دلال وب تاریک است مصادره کرده‌اند.

یک قاضی فدرال در یوتای (Utah) آمریکا موافقت کرده تا به دولت آمریکا اجازه داده‌شود این ارزهای مصادره‌شده‌ را یک‌جا به فروش برساند که با قیمت این لحظه، مبلغی حدود ۹.۸۴ میلیون دلار برای بیت کوین‌ها و حدود یک میلیون دلار هم برای بیت‌کوین‌کَش می‌شود.

دادستان خاطرنشان کرده که با توجه به نوسانات بازار بیت‌کوین، هر دوی ارزها در معرض خطر از دست‌‌دادن ارزش هستند. BTC  و BCHها به یک کیف پول الکترونیکی که در اختیار دولت است انتقال داده‌ شده‌اند.

سری جدید ارزهای دیجیتال مصادره‌شده متعلق به فردی به نام آرون شامو (Aaron Shamo) در یوتا بوده‌است. کسی که به‌ گفته‌ی دادستان، مهره‌ی اصلی یک حلقه‌ی چندین میلیون دلاری فروش داروهای تقلبی، از جمله اکسیکودون و الپرازولام بوده که در بازارهای وب تاریک معامله می‌شده‌اند. شامو بیشتر از یک سال پیش دستگیر شده و زمان محاکمه‌اش هم هنوز مشخص نشده‌ است.

روز سه‌شنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷، قاضی منطقه‌ای، دیل کیمبال (Dale Kimball) اجازه‌ی این فروش را صادر کرد. پس از فروخته‌شدن، این پول به حسابی در اداره‌ی اجرایی خزانه‌داری به‌عنوان ضمانت دارایی، نگهداری خواهد شد.

با توجه به افزایش باور نکردنی ارزش بیت‌کوین در سال گذشته، این فروش احتمالا بالاترین مبلغ دلاری خواهدبود که از توقیف ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی یک مجرم نگون‌بخت، به‌دست آمده‌ است.

در سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۳۰ هزار بیت‌کوین که به متعلق به وب‌سایت مشهور جاده ابریشم بود به تیم دراپر(Tim Draper)، سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ی سیلیکون ولی، فروخته شد.

در نوامبر۲۰۱۷ هم، کمی قبل از محکومیت مامور سابق سرویس مخفی، شان برجیز(Shaun Bridges)، مقام‌های فدرال شروع به فروختن ۱۴۰۰ بیت‌کوین مصادره شده‌ی او کردند.

دولت در حال حاضر در یک دوره‌ی تعلیق ۶۰ روزه قرار دارد که در انتهای امسال به پایان می‌رسد و پس از آن می‌تواند (از اوایل سال ۲۰۱۸) چوب حراجش را به ارزهای مصادره‌شده بزند.

مترجم: ناصر حسنی

منبع

 
 
 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *