Skip to main content

ینس سورینگ در مصاحبه‌ای با شبکه ABC13 گفت از اینکه شنیده‌است فرماندار تری مک الیف، به درخواست عفو کامل او رسیدگی نخواهدکرد، شوکه شده‌است. فرماندار تری مک الیف در گفتگویی با همین شبکه اعلام کرده‌بود از آنجایی که پرونده‌ی سورینگ قبل از به‌اتمام‌رسیدن دوره‌ی فرمانداری او کامل نمی‌شود، در این مورد تصمیم‌گیری نخواهد کرد و فرماندار منتخب بعدی به آن خواهد پرداخت.

از آنجایی که امکان گفتگوی حضوری خبرنگاران با مرکز اصلاح باکینگهام دیگر وجود ندارد، سورینگ در گفتگویی تلفنی با خبرنگار این شبکه، گفت امیدوار بوده که فرماندار تری مک الیف قبل از ترک پستش درباره‌ی پرونده‌ی او تصمیم‌گیری کند و به همین علت این خبر مثل آوار بر سرش خراب شده‌است. سورینگ ناامیدانه ادامه داده: آخرین چیزی که از فرماندار تری مک الیف در رادیو شنیدم این بود که او بدون توجه به پیامدهای سیاسی در مورد این پرونده نظر خواهدداد. اما دفتر فرماندار می‌گوید ایشان به درخواست‌های عفوی که به‌طور کامل مورد بررسی قرار‌گرفته و به او تحویل داده‌شده‌است، اشاره کرده و مشخصن پرونده‌ی ینس سورینگ مد نظر او نبوده‌است.

سورینگ آلمانی‌الاصل پافشاری می‌کند که اعتراف اولیه‌اش در مورد قتل پدر و مادر دوست دخترش، درک و نانسی هیسوم که در بدفورد کانتی در سال ١٩٨۵ به وقوع پیوست، دروغ بوده‌ و او به خاطر حفظ جان دوست دخترش دروغ گفته چون فکر می‌کرده برای گذراندن دوران محکومیتش به کشور محل تولدش (آلمان) بازگردانده خواهدشد.

آزمایش DNA بر روی نمونه‌ی خونی گروه O که باعث محکوم شناخته‌شدن ینس سورینگ شده‌بود، در نهایت باعث خطخوردن اسم او به‌عنوان صاحب آن نمونه‌ها و اعلام دخالت دو مرد ناشناس در این قضیه شد. سورینگ معتقد است که الیزابت (دوست دخترش) و این دو مرد ناشناس قاتل هستند.

از آن زمان کارشناسان مختلفی این پرونده را بررسی کرده‌اند و آنها هم معتقدند که سورینگ بی‌گناه است. گزارش سازمان حمایت از بی‌گناهان نشان می‌دهد که در ٢٨ درصد از پرونده‌هایی که بر اساس آزمایش DNA تبرئه شده‌اند، اعتراف دروغ به ارتکاب قتل وجود داشته‌است. هر چند ریکی گاردنر که در آن زمان بازرس این پرونده بوده، همچنان معتقد است که سورینگ به درستی محکوم‌شده‌است.

سورینگ هنوز به فرماندار دوره‌ی بعد (رالف نورِثم) امیدوار است و می‌گوید دکتر نورِثم متخصص مغز و اعصاب کودکان است و مرد علم است و معنا و مفهوم DNA را می‌داند. من بسیار امیدوارم که او به جای حرف‌های بی‌خودی و نظرات بی‌اساس دیگران که از ابتدا در این پرونده وجود داشته، برروی یافته‌های علمی تمرکز کند. من احساس می‌کنم که او به تصمیم‌گیری صحیحی خواهد رسید.

سورینگ در اوت سال ۲۰۱۶ درخواست عفو کامل کرد اما هنوز پرونده‌ی او در جریان است. رئیس کمیسیون عفو، آدریان بنت، به شبکه ABC 13  گفته‌است، به محض تمام‌شدن پرونده‌ی قبلی، کار بر روی پرونده‌ی سورینگ، آغاز می‌شود.

 

 

مترجم: آزاده مشکین‌فر

منبع

 

 

در اپیزود ۱۰ (روابط خونی) ماجرای قتل عجیب هیسوم‌ها را تعریف کردیم، اگر نشنیدید می‌تونید قصه‌ی ینس سورینگ و الیزابت هیسوم را اینجا بشنوید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید