Skip to main content

در قسمت نهم پادکست کانال بی ماجرای ریچارد ورشی رو شنیدیم؛ مردی که انگار قرار نیست به این راحتیا از زندان آزاد بشه. جالبه بدونید قراره یک فیلم مستند جدید درباره این پرونده اکران بشه. تو این مطلب بیشتر با این مستند آشنا می‌شیم.

ادامه‌ی حبس «ریچارد ورشی جونیور» ۴۶ ساله خیلی‌ها رو متعجب کرده. ورشی برای جرمی مرتبط با موادمخدر که در سال ۱۹۸۷ و در نوجوانی مرتکب شده به حبس ابد محکومه و خیلی‌ها از خودشون می‌پرسند که چرا ورشی باید بیشتر از قاتل‌ها، متجاوز‌ها یا قاچاقچی‌های بزرگ مواد در زندان بمونه.

یکی از این افراد فیلم‌سازیه که اسمش هست «شان رک». شان یکی از شرکای «ترنزیشن استودیو» در کلیولنده. این کمپانی داره مستندی می‌سازه درباره‌ی شدت نامتناسب حکم ورشی و اصرار دادستان به اینکه نذاره این حکم دوباره بررسی بشه. اسم مستند، «۶۵۰ لایفر»، از قانون قدیمی‌ای میاد که فسخ شده و طبق اون کسی که بیشتر از ۶۵۰ گرم کوکایین حمل کنه اتوماتیک به حبس ابد محکوم می‌شه. به گفته‌ی رک عده‌ای حاضرن هرکاری بکنن که ورشی آزاد نشه. اون معتقده اینکه زندگی یکی به خاطر بازداشتت در نوجوانی به دنبال یه جرم بی‌خشونت تموم شه دیوانگیه.

رک قصد نداره با وورثی مصاحبه کنه و میگه روش من اینه که همه‌ی جزییات رو کنار هم بچینم و یه تصویر کامل بسازم و بعد ازشون بپرسم شما بگید کجای چیزی که من ساختم نادرسته؟ امیدوارم اون‌ها بعد دیدن تصویر کلی کاری رو که درسته انجام بدهند یا دست‌کم اعلام کنند چرا تصویری که من ساختم اشتباهه.

این مستند احتمالا در پایان ژوئن آماده‌ی پخشه و خیلی‌ها منتظرن این مستند رو ببینن.

اصل این مطلب رو که به کمک نویسنده‌ی همکار وبلاگ کانال بی، مهسا، ترجمه و خلاصه شده اینجا ببینید. تو همین صفحه می‌تونین یکی از تیزرهای این مستند رو هم ببینید.

قسمت نهم کانال بی، درباره‌ی ریچارد ورشی رو از ناملیک بشنوید.

 

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/250664240″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

دیدگاهتان را بنویسید