skip to Main Content
ژوزف هانتر، رییس امنیت مسترمایند محکوم شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

ژوزف هانتر، رییس امنیت مسترمایند محکوم شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

ژوزف هانتر و ۲ مزدور آمریکایی دیگر که به اتهام قتل یک زن فیلیپینی بازداشت شده‌بودند، در دادگاه محکوم شدند. اگر اپیزود ۱۲ چنل‌بی: مسترمایند را شنیده‌باشید یادتان هست که با قصه‌ی همین قتل شروع شد.

این سه آمریکایی که برای قتل اجیر شده بودند، با خیانت رییس سابقشان –رهبر جنایتکار اهل آفریقای جنوبی– و شهادتش علیه آنها، در نهایت روز چهارشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۱۸، به جرم قتل برنامه‌ریزی شده‌ی یک زن فیلیپینی، محکوم شدند.

تنها پس از ۲ ساعت شور، هیات منصفه دادگاه منتهن حکم گناهکار بودن این سه نفر یعنی ژوزف هانتر (Joseph Hunter)، آدام سامیا (Adam Samia) و کارل د. استیل‌ول (Carl D. Stillwell) را تایید کرد.

دادخواست دادستان علیه متهمان پرونده مبتنی بر سه هفته دادرسی و براساس شهادت پاول لرو (Paul Le Roux) بود. او، رییس باند جنایتکاری بود که قاچاق اسلحه، مواد مخدر و طلا و همچنین استخدام یک ارتش نظامی خشن به منظور انجام قتل و جنایت در چهار قاره را در پرونده‌اش داشت. هنگامی که پاول لروی چهل و پنج ساله در اواخر سال ۲۰۱۲ توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در لیبریا بازداشت شد، از همان ابتدا به منظور بهره‌مندی از تخفیف در مجازات حبس ابد، شروع به همکاری با دولت و شهادت علیه اعضای باند مخوفش کرد.

ژوزف هانتر که سرگرد سابق نیروهای مخصوص ارتش ایالات متحده بود جزو اولین نفراتی بود که بازداشت شد. در سال ۲۰۱۳ پاول لرو به D.E.A (پلیس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده امریکا) کمک کرد تا عملیاتی را برای دستگیری هانتر ۵۲ ساله به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل یکی از افسران D.E.A و یک خبرچین در پوکت تایلند ترتیب دهد.

به علت نقش هانتر در پروژه‌ی انتقال کوکایین به نیویورک، دادگاه او در منهتن برگزار شد و در خلال همین بازجویی‌ها مشخص‌شد که او در قتل یک زن کارشناس املاک در فیلیپین نیز همکاری داشته اشت.

در پایان جلسه دادگاه روز چارشنبه، پاول لرو اعتراف کرد که او در سال ۲۰۱۲ و درست مدتی قبل از دستگیری، به ژوزف هانتر که رییس بخش امنیت باندش بود دستور داد تا برنامه‌ی قتل کاترین لی (Catherine Lee) را تنظیم کند. کاترین لی یک کارشناس املاک فیلیپینی بود که پاول لرو به او مظنون شده بود که اموالش را دزدیده‌است. ژوزف هانتر سریعن با آدام سامیای ۴۳ ساله –تک‌تیرانداز سابق ارتش امریکا – و کارل استیل‌ول ۵۰ ساله –مربی اسلحه– تماس گرفته و اطلاعات پرواز نشان می‌دهد که آنها چند هفته بعد از شهر روکس‌برو (Roxbro) در کارولینای شمالی به مانیل پرواز کردند. بعد در آنجا پاول لرو با آنها تماس گرفته است و دستور داده تا به عنوان خریدار املاک به خانم کاترین لی مراجعه کنند و به همین بهانه او را به خارج شهر ببرند و با شلیک به صورتش او را بکشند و جنازه‌اش را در محل تخلیه زباله بیاندازند.

با ارجاعات مکرر به ماشین‌های بمب‌گذاری‌شده، مزدوران قاتل و خلاف‌کارها، دادگاه خیلی زود ابعاد جهان پنهانی پاول لرو شامل ارتش مزدورش را کشف کرد. آنها ماهی ۱۰هزار دلار حقوق به علاوه هزینه‌ی مسکن، غذا، رفت و آمد و سایر هزینه‌ها را دریافت می‌کردند. همچنین پاول لرو تایید کرد که به آنها گفته‌است ۲۵هزار دلار نیز بابت اضافه‌کاری پرداخت می‌کند. او تصریح می‌کند که منظورش از اضافه‌کاری، قتل و خشونت و هر نوع دیگری از خشونت که لازم باشد، بوده است.

پاول لرو اعتراف کرده‌است که قبلن هم افرادی را کشته است. مسئول امنیتی سابقش دیوید اسمیت (David Smith) نیز جزو مقتولین است. در جایگاه شاهد او اعتراف کرد که چطور در سال ۲۰۱۰ دیوید اسمیت را به حومه‌ی مانیل کشانده‌است و باکمک همدستش به سر او شلیک کرده است. سپس اضافه کرد که چطور دو نفر از آدم‌هایش جسد را در گودالی که کنده‌بودند دفن کردند و رفتند برای نوشیدن آبجو.

 

منبع

ترجمه و تخلیص: علی صومی

3 نظر
  1. سلام . زمان ناپدید شدن پال لرو و دستگیریش بشدت نزدیک به انفجار در نفجار زاغه مهمات در پادگان مدرس است . که در این انفجار سردار حسین تهرانی به شهادت میرسه . سردار تهرانی احتمالا مشتری مستقیم تجهیزاتی بوده که پال لرو به ایران می فروخته و این یعنی اینکه آخرین محموله ای که لرو به ایران داده باعث همچین انفجاری شده و شاید دلیل اصلی پنهان کاری افراطی دولت آمریکا در مورد این شخص همین باشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *