skip to Main Content
کپنهاگ؛ میزبان نمایشگاه هنری تروریست‌های قهرمان؟زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

کپنهاگ؛ میزبان نمایشگاه هنری تروریست‌های قهرمان؟زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

یک نمایشگاه هنری که قراره همین ماه در کپنهاگ دانمارک افتتاح شه به خاطر مظنون بودن به ترویج تروریسم به پلیس گزارش شده. دلیل این گزارش اینه که دو تروریست حملات بروکسل و یکی از کسانی که در نوامبر گذشته به کنسرتی در پاریس حمله کرده بود از اجزای این نمایشگاه هستند. یک گروه هنرمند دانمارکی قراره عکس‌های این افراد، بدلی از وسایل شخصی و قاب‌هایی در توضیح گذشته و عملیات اون‌ها رو به نمایش بگذاره.

این تروریست‌ها قراره در کنار شخصیت‌های تاریخی که به نوعی “شهید” محسوب می‌شن، مثل ژاندارک یا سقراط، قرار بگیرن.

نیلسن هماهنگ‌کننده‌ی نمایشگاه می‌گه هدف اینه که مفهوم “شهید” از زوایای مختلف و در طول تاریخ به تصویر کشیده شه، و داستان این سه تروریست به نوعی از دریچه نگاه اون‌ها نقل می‌شه.

سالن Sort/Hvid که قراره از ۲۶ می تا ۱۰ ژوئن میزبان این نمایشگاه باشه با جنجال بیگانه نیست. این سالن مکان یه گروه نمایشه که رهبر هنری‌اش در سال ۲۰۱۲ با یه نمایش برگرفته از مانیفست اندرس برویک عامل قتل عام نروژ، جنجال دیگه‌ای به پا کرد.

یکی از اعضای محلی حزب “ونستره” در کپنهاگ این نمایشگاه رو به دلیل ترویج تروریسم به پلیس گزارش کرده و تو فیس‌بوکش نوشته اینکه ما تروریست‌ها رو به شکل قهرمان به تصویر بکشیم می‌تونه کسانی رو تشویق کنه که قدم آخر رو بردارند و به گروه‌های تروریستی بپیوندن.

انگار قرار نیست حاشیه‌های پرونده اندرس برویک تمومی داشته باشه.

اصل این خبر رو که به کمک مهسا، نویسنده همکار وبلاگ کانال بی ترجمه و خلاصه شده می‌تونید از اینجا بخونید

اگه می‌خواین بیشتر با اندرس برویک آشنا بشین، یه مقاله خوب درباره انگیزه‌های این قاتل بخونین و ببینین چه‌طوری ممکنه یه نفر ۷۷ نفر رو تو قلب اروپا بکشه، اولین قسمت از پادکست کانال بی رو گوش بدید؛ نامه‌ای از نروژ.

قسمت اول کانال بی، نوشته‌ی کارل اووه کناوسگارد رو از ناملیک بشنوین.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/238648846″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *