skip to Main Content
مکافی ادعا کرد توسط “دشمنان ناشی” مسموم شده استزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

مکافی ادعا کرد توسط “دشمنان ناشی” مسموم شده استزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

جان مکافی، پیشگام و کارآفرین حوزه نرم‌افزارهای آنتی ویروس، مدعی است توسط دشمنان بی‌لیاقتش مسموم شده و چند روزی در بیمارستان بستری بوده است.

او اخیرا در توییتر عکسی از خودش روی تخت بیمارستان، در حالی که تعداد زیادی لوله و دستگاه به او متصل شده، پست کرد:
“برای غیبت سه روزه‌ام پوزش می‌خوام اما من به مدت دو روز در مرکز درمانی ویدانت کارولینای شمالی بی‌هوش بودم و تازه به هوش اومدم. دشمنانم قصد داشتند من رو مسموم کنند. در هر حال، کشتن من سخت‌تر از اونه که کسی بتونه فکرش رو بکنه. من برگشتم.”

 

 

و در توییت دیگری هشدار داد:
“و خطاب به افرادی که این کارو کردند- شما به زودی معنی واقعی خشم و غضب رو می‌فهمید. من دقیقا می‌دونم شما کی هستید. به نفعتونه که دور شده باشین.”

این حادثه عجیب تنها چند هفته بعد از اینکه مکافی به ایندیپندت گفته بود نگران امنیت جانی‌اش است، رخ داد.

 

توییت مکافی: من و همسرم و پیام‌مان به دشمنان ناشی‌

 

او پیش از این نیز مشکلاتی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) داشته و ادعا می‌کند در نتیجه همین مسائل با این کمیسیون مجبور به فرار از قانون شده است.
سال ۲۰۱۶، مکافی توسط SEC به علت نقش داشتن در تعدادی شرکت ارز رمز (ارزهای رمزنگاری شده) درگیر چندین پرونده قضایی شد.
ماه مه، مکافی در پیامی ویدیویی گفت: “ما تحت نظارت یک گارد حفاظتی با پنج خودرو هستیم که توسط نیروهای ویژه نظامی هدایت شده و تا لبه از نیروهای امنیتی مسلح پر شده‌اند.
من با مراجعه به SEC، عامدانه و در ملا عام مرتکب جرم شده‌ام. تا حد جنون عصبانی هستم و دیگه خرابکاری نهادهای از ریشه فاسد دولتی رو به عهده نمی‌گیرم.”
در ویدیوی بعدی، از مکانی مخفی، او سعی می‌کنه مشکلش با SEC رو توضیح بده:
” SEC هیچ وقت قصد به دست آوردن این قدرت رو نداشته. خدایا لطفا بیدار شو و ببین چه اتفاقی افتاده.” ادامه می‌ده:
” SEC مسئول تمامی صنایع ما، شرکت‌های ما، تولیدات ما، پخش و توزیع ما، خلاقیت ما و کارآفرینی ما است. زمانی که این کمیسیون شکل گرفت، از نظر بنیان‌گذارانش، تنها از قدرت‌های مدنی برخوردار بود. اما اکنون اگر به هر دلیلی از شما ناراضی و خشمگین شود، می تواند شما را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.”
“الان، SEC با همکاری اداره دادگستری می‎تواند مستقیم یا با واسطه شما را فراتر از یک دادخواهی مدنی مجازات کند. این کمیسیون آمریکا رو تصاحب کرده، خدایا لطفا مردم رو بیدار کن. اگه فکر می‌کنید این نهاد دولت ایالات متحده در قتل و ترور، آدم ربایی و تهدید نقشی نداره، چی مصرف می‌کنید؟ (چی می‌زنید؟)”
مکافی همچنین ادعا کرده که کارتل‌هایی قصد ربودن او رو داشتند و این ماجرا از زمانی شروع شد که او سال ۲۰۱۲ به عنوان مظنون پرونده‌ی قتلی در محل اقامتش، کشور بلیز، شناخته شد. ماجرایی که در اپیزود ۳۶ چنل‌ بی شنیدید.
در حال حاضر او در یک خانه مستحکم و با حفاظت ویژه در لکسینگتن ایالت تنسی زندگی می‌کند.

ترجمه: زهرا

منبع

 

2 نظر
  1. سلام. مرسی از کار فوق العاده ای که میکنید . لطفاً مطالبی که در سایت منتشر میکنید را با تاریخ مطلب منتشر کنید. چون الان برای من سوال شد که این مطلب به تازگی منتشر شده یا همون وقتی که اپیزود منتشر شد. ممنون . علی بندری و تیمت .دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *