skip to Main Content
اولتراهای تیم لاتزیو به زنان اخطار دادند از سکوهای پشت دروازه دوری کنندزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

اولتراهای تیم لاتزیو به زنان اخطار دادند از سکوهای پشت دروازه دوری کنندزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

پلیس و مسئولین فوتبال ایتالیا اعلام کردند در حال بررسی اتفاقی هستند که پس از اخطار هسته مرکزی هواداران تیم لاتزیو به زنان، برای فاصله‌گرفتن از ردیف‌های اول باشگاه در رم، رخ داد. با وقوع این حادثه جرقه‌ی تظاهرات عمومی در رابطه با سکسیسم (جنسیت‌گرایی) زده شد.

پیش از پیروزی لاتزیو مقابل ناپلی، هواداران سرسخت تیم که به “اولتراها” معروفند، نوشته‌هایی در دست داشتند حاکی از اینکه سکوهای هواداری آن‌ها در ورزشگاه استادیو المپیکوی رم مکان مقدسی بوده و حضور زنان در آن خوشایند نیست. (در مورد اولتراها در اپیزود ۱۸ چنل بی شنیده‌ایم)

“ما همیشه در ردیف‌های اول به عنوان خط مقدم حاضر بوده‌ایم. زنان، همسران و دوست‌دخترها اجازه ورود ندارن. پس ازشون خواستیم از ردیف دهم در جایگاه بشینن،”پیام این نوشته‌ها به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد.

“اون‌هایی که استادیوم رو به عنوان جایگزین تفریحی مثل یه گردش رومانتیک در پارک انتخاب کردن، باید جای دیگه‌ای بشینن.”

سخنگوی پلیس رم به بنیاد تامسون رویترز گفته‌است که کارآگاهان دو مظنون را شناسایی کرده و پرونده را به دادستانی ارجاع داده‌اند؛ چرا که ممکن است ناقض قوانین ضد تبعیض کشور باشد.

فدراسیون فوتبال ایتالیا هم اعلام کرده که این رویداد مورد بررسی قرار گرفته است. کارولینا موراچه، مهاجم پیشین تیم ملی بانوان ایتالیا و لاتزیو، در مورد این مساله گفته “غیر قابل توجیه است. ما به قرون وسطی برگشتیم. امیدوارم از حضور این افراد در استادیوم ممانعت شود”.

تیم لاتزیو بلافاصله به درخواست اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد. سخنگوی این تیم به رسانه‌های ایتالیا گفت که این نوشته‌ها کار تعداد محدودی از هواداران بوده و بیانگر موضع باشگاه در این‌باره نیست.

زنان اغلب از گسترش سکسیسم در ایتالیا شکایت می‌کنند، کشوری که سال ۲۰۱۷ به گزارش انجمن جهانی اقتصاد از میان ۱۴۴ کشور در رتبه‌ی هشتاد و دوم برابری جنسیتی قرار دارد. طبق گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا، تقریبا از هر دو زن در ایتالیا یک نفر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

لوییزا ریتسزیتلی، رییس انجمن ملی زنان ورزشکار، در مقاله‌ای به صورت آن‌لاین اظهار داشت: این بسیار ناامید کننده است که در سال ۲۰۱۸، هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند می‌توانند تصمیم بگیرند زنان چگونه و کجا به تماشای فوتبال بنشینند.

در اسپانیا نیز، باشگاه فوتبال بارسلونا در اولین اردوی مختلط زنان و مردان این تیم مرتکب چنین خطایی شد؛ زمانی که بازیکنان مرد در قسمت بیزنس کلاس سفر می‌کردند، صندلی‌های عقب هواپیما به بازیکنان زن اختصاص داده‌شد، این وضعیت نابرابر به شکل‌گیری انتقاداتی در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

 

منبع

ترجمه و تخلیص: زهرا مدرسی

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *