skip to Main Content
ویدیوهای مربوط به اپیزودهای ۴۵-۴۱، اشو، بخش دومزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

ویدیوهای مربوط به اپیزودهای ۴۵-۴۱، اشو، بخش دومزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

  • ویدیو مربوط به درگذشت اشو و مراسم سوزاندن پیکر او که در آشرام برگزار شد. وصایای اشو برای پیروانش (که در آن به مسموم شدنش در زندان اوکلاهاما اشاره می‌کند)، انتقال خاکستر به مزار این رهبر معنوی و حال سانیاسین‌ها بعد از درگذشت مرشدشان را در این پست می‌بینیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 نظر
  1. اصلا قصد بی احترامی یا توهین به کسی رو ندارم ولی فکر می کنم اگر این آدم روانکاوی می شد حتما یک خودشیفته تمام عیار می بود که حتی مرگش رو هم اینقدر مهم جلوه داده. بدتر از اون آدمهایی هستند که به هر دلیلی فریب این آدمهای خودشیفته رو می خورن. من که فکر نمی کنم این آدم اگه اینکارو رو نمی کرد هرگز به اون ماشینها و این زندگی می رسید و هدفش بغیر از کسب درآمد چیز دیگه ای نبوده متاسفانه.

  2. اکثر نظرات رو خوندم ولی متاسفانه با دید سطحی و کوته بینانه همه نظر دادن حاظرم قسم بخورم که هیچ کس حتی یک کتاب درست حسابی از اشو نخونده و امده نظر داده من کاری به دیگران ندارم ولی معرفت و بینش اشو چنان زندگیمو متحول کرد که من آدمی دیگه شدم از زندگی اعتیادی و نا امیدی خودکشی به سمت معرفتی رفتم که روز به روز منو سرزنده تر و خوشحالتر میکنه این قدرت و روشنی رو کسی جز اشو به من ندادباید حرفاشو بشنوی و در زندگی مزه کنی تا بفهمی اشو چه شخصیتی داشته تا ابد سپاسگذارشم

  3. به هر حال یه آدم زرنگ و باهوش بود که تونست با این روش یجورایی هم خوب و لذت بخش زندگی بکنه و هم اینکه خودش رو به نوعی جاودانه کنه ..تنها ایده ای که میشه ازش گرفت اینه که با تمام وجود زندگی کنی و بری بجنگی چیزی که میخوای رو بدست بیاری تا قبل از مرگ.

  4. در اینکه انسان فوق العاده باهوشی بوده هیچ شکی نیست. اینکه تو اون سالها شروع به بیان مسائلی کرد که برای اکثریت مردم یا شاید بهتره بگیم سنتی ها، تابو محسوب میشده، اعتماد به نفس و جسارت بالایی هم می‌خواسته. مطالعات فلسفی زیادی که داشت و شخصیت کاریزماتیکش هم البته کمک کننده بودن. من به شخصه، در مورد خیلی از مسائل فلسفه شو قبول دارم. (در بعضی موارد هم خوب متفاوت فکر می کنم) ولی خوب خودمو محق نمی دونم که قضاوتش کنم، فقط بهش فکر می کنم و اگه نهایتاً قانع نشدم، میگم من مخالف این حرفشم و رد میشم. شاید اگه ماهم اون زمان با یه فیلسوف پیشرو و هنجارشکن روبه رو می شدیم به فرقه ش ملحق می شدیم. بازم میگم شاید. من نوعی، نمی تونم بگم سانیاسین ها همه شون احمق بودن. و در مورد کسایی که با اطمینان میگن فقط دنبال کسب ثروت بوده این آدم، عجیبه برام. چون اشو خودش تو مصاحبه هاش کاملاً روراست به تمام مطبوعات گفت که خوب آره من درواقع دارم فلسفه ی خودم رو به افراد پولدار می فروشم. دروغ نگفت. کسی که خودش رک و پوست کنده هدفشو بیان میکرده، این همه اصرار واسه تخریب شخصیتش واسه چیه؟ پیروانش خودشون می خواستن که این سبک از زندگی رو و این نوع مدیتیشن داینامیک برند اشو رو یاد بگیرن و خودشون خواستن که پای حرفاش بشینن، خوب چرا نباید پول می‌گرفت ازشون بابت این آموزش ها؟! و در مورد اون ۹۰تا رولزرویس، میشه از ابعاد مختلفی بهش نگاه کرد. آره مسلمه که کم کم ثروت براش یکی از آیتم های جذاب حرفه ش شد، کی از پول بدش میاد؟ ولی شاید هم اصلاً هدفش ازین رکورد، جلب توجه و کمک به جذب مخاطب برای افزایش پیروانش بوده، شاید می خواسته اسم خودشو جاودانه کنه حتی بعد از مرگش هنوز هرجای دنیا اسم رولزرویس رو می شنویم یاد اشو میفتیم. این یه تکنیک می تونسته باشه که خیلی ها فقط ظاهر قضیه رو می بینن. ولی از این بشر بعید نبوده اگر تا اینجای داستان رو خونده بوده باشه. من پیرو اشو نیستم و اتفاقاً با بعضی حرفاشم مخالفت کردم، ولی به نظرم خیلی خوب میشد که آدم ها، زود قضاوت نکنن، شاید بعضی مسائل رو ما هنوز نتونسته باشیم درک کنیم یا فقط از زاویه ی اشتباهی بهش نگاه می کنیم.
    در آخر هم مرسی از تیم چنل بی ، بابت این ۵ اپیزود اشو، و سایر اپیزودها که با صدای علی خان بندری واسه خیلی از مخاطب ها از جمله خودم اعتیادآور شدن، و منابعی که ذکر میکنن همیشه واسه تحقیق بیشتر، تفکر عمیق تر و سطح آگاهی بالاتر.
    با سپاس بسیار🍁🍂🧡

  5. با سلام و خسته نباشید. در همه اعصار تاریخ انسان هایی اینگونه وجود داشتند که با دردست گرفتن و هدایت افکار و احساسات مردم برای نیل به اهداف شخصی، خود را پیام آور الاهی،قدیس، و حتی خدا نامیده اند.باین ترتیب در حال حاضر در دنیا با هزاران دین و آیین و مذهب روبرو هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *