Skip to main content

ساخت حصار امنیتی با تکنولوژی پیشرفته توسط روسیه در مرز کریمه رو به اتمام است. این حصار، به طول ۶۰ کیلومتر، دارای سیم خاردار بوده و به صدها حس‌گر مجهز است.
در پی فشارهای روسیه، شبه جزیره‌ کریمه‌ی اوکراین در مارس ۲۰۱۴ به فدراسیون روسیه ملحق شد -اقدامی که از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شد. کریمه دارای اکثریت روسی-زبان است. در اپیزود ۳۰- کابینه سایه پوتین در مورد روسیه و سیاست‌های حاکم بر آن شنیده‌ایم.
به گفته‌ی سرویس امنیت فدرال روسیه این حصار برای جلوگیری از نفوذ خرابکاران ضروری است. طبق بیانیه‌ی این آژانس، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی روسیه، این حصار مانع تجارت‌های غیرقانونی اسلحه، مواد مخدر، مشروبات الکلی و سایر اجناس قاچاق توسط قاچاقچیان می‌شود.
این حصار هم‌چنین قسمتی از خاک کریمه را پوشش می‌دهد که به منطقه کرسون اوکراین متصل است. بیشتر حس‌گرهای آن به کوچک‌ترین حرکتی حساس بوده و بعضی از آن‌ها دارای ردیاب رادیویی هستند. روسیه تجهیزات مشابهی در مرزهای شمالی و شرقی دارد.


پس از تصرف سه کشتی نیروی دریایی اوکراین در آب‌های آزوف توسط روسیه، داخل مرزهای کشور حکومت نظامی اعلام شد. رئیس جمهور اوکراین، پترو پروشنکو، در نهایت پس از یک ماه این شرایط را لغو کرد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آزادی ۲۴ ملوان اوکراینی که با دو ناو کوچک در تنگه کرچ (بین دریای سیاه و آزوف) دستگیر شدند را از روسیه تقاضا کردند. رهبران این دو کشور هم‌چنین در بیانه‌ای مشترک خواستار دسترسی آزاد همه کشتی‌ها به این تنگه هستند.
مسکو این ملوانان را به عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه متهم می‌کند، اما اوکراین مدعی است روسیه ناوهای کشورش را خلاف قوانین تصاحب کرده و مسکو را به تجاوز نظامی متهم می‌کند.
اوکراین نیز سال ۲۰۱۴ پس از پیوستن کریمه به روسیه و شورش طرفداران آن، حصار مرزی در شرق کشور احداث کرده است. حصارهای تازه در مناطق چیرنهیف و خارکف و شمال کیف (مناطقی که با روسیه مرز مشترک دارند) کشیده شده‌اند. به علاوه اوکراین حصار جدیدی در منطقه کرسون، نزدیکی کریمه دارد.

مترجم: زهرا مدرس

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید