Skip to main content

لیل منندز و خواننده رپ (اکس راید) به دنبال ساخت برنامه تلویزیونی مستندی درباره زندگی در پشت میله‌های زندان هستند.

لیل منندز، ۱۸ سال در زندان مربی خواننده رپ معروف اکس راید بود و به او در دریافت آزادی مشروط کمک کرد.

لیل منندز و برادرش در سال ۱۹۸۹ والدین خود را به قتل رساندند و به دو بار حبس ابد محکوم شدند، حال لیل منندز به همراه رپر معروف اکس راید به دنبال ساخت برنامه تلوزیونی در خصوص زندگی در پشت میله‌های زندان هستند.

انری براون (ملقب به اکس راید) خواننده رپ، در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت عفو مشروط شد و از زندان ریچارد دونوان آزاد شد، او مدت ۲۶ سال را به اتهام قتل درجه اول در زندان گذراند.

اسلحه‌ای که با آن قتل انجام شد هرگز پیدا نشد و اکس راید تا به امروز اتهام قتل را نپذیرفته است.

لیل و اریک منندز نقش مهمی در آزادی این خواننده داشتند، برادر کوچکتر (اریک) نامه‌ای برای دادگاه در این باره نوشت.

مدیر برنامه‌های اکس راید “تیفانی گینس” این روزها به سختی به دنبال جذب اسپانسر برای این مستند تلویزیونی است، این مجموعه در راستای بخشی از خدمات کمیته توانمند‌سازی زندانیان خواهد بود.

به گفته‌ی مدیر برنامه‌های اکس راید در تاریخ هفتم آوریل ۲۰۱۸ درخواست آنها به همراه تعداد دیگری از زندانیان برای ایجاد یک کمیته‌ی توانمند‌سازی و بازپروری با هدف کمک به محکومین زندانها، مورد موافقت رییس زندان شهر سن دیگو قرار گرفت.

این مجموعه می‌خواهد نشان دهد که چطور مجرمین، بدترین لحظات زندگی خود را به نور امیدی تبدیل می‌کنند تا از آنها درس بگیرند و به انسان‌های بهتری تبدیل شوند.

تیفانی تاکید کرد: ما امیدواریم که این مستند نشان‌دهنده‌ی رستگاری کسانی باشد که مرتکب جنایات غیر قابل تصور شده‌اند.

در حال‌ حاضر فیلمبرداری این مجموعه شروع شده است. اکس راید هم‌اکنون در تور کنسرت کالیفرنیای خود است که در اواسط ژانویه شروع شده، به هوادارانی که در اجرا‌های او حضور دارند نیز، گفته شده که تصویر آنها ممکن است در این مجموعه استفاده شود.

تیفانی ادامه داد: لیل منندز تمام و کمال از اکس راید حمایت کرده است و به تیم او اعتماد دارد که نشان دهند چطور خوبی‌ها می‌توانند از دل بدی‌ها پدید آیند.

عشق و علاقه‌ی اکس راید به موسیقی و اجرا در طول این سال‌ها در پشت میله‌های زندان  نیز ادامه داشت. او در طول دوران زندان کنسرت‌هایی را برای جمع چند‌ صد نفره‌ی زندانی‌ها اجرا کرده است و امیدوار است بتواند برای زندانی‌هایی که حالا برای او مثل خانواده‌اش هستند باز هم کنسرت اجرا کند.

اکس راید همچنین در برنامه‌ی عام‌المنفعه‌ی دیگری با نام P.O.O.C.H مشارکت دارد که در آن به کمک مجرمین، سگ‌هایی برای کمک به جانبازان و کودکان مبتلا به اوتیسم تربیت می‌شوند.

لیل و اریک در حال حاضر در حال سپری‌کردن دوران محکومیتشان بدون امکان عفو مشروط هستند. این دو برادر در سال ۱۹۸۹  اسلحه‌ی شاتگانی خریداری کردند و والدین خود (جوزف و کیتی منندز) را به قتل رساندند داستان این اتفاق را در قسمت ۲۹ (برادران منندز) تعریف کردیم.

وکلای آنها ادعا کرده بودند که اقدام این دو در دفاع از خود در مقابل سال‌ها سوء استفاده جسمی، جنسی و روحی بوده است.

 

ترجمه: مهران مرندی

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید