Skip to main content

دختری که از طریق پیام‌های متنی (SMS) دوست‌پسرش را وادار کرد خودش را بکشد، مجازات کامل خود را طبق قوانین با حکم دادگاه عالی ایالتی دریافت کرد. حکم ۱۵-ماهه میشل کارتر که سال ۲۰۱۷ برای قتل غیر عمد ابلاغ شده بود، جهت بررسی مجدد در دادگاه عالی، به تعویق افتاده بود. داستان میشل و ماجرای خودکشی دوست‌پسرش را در اپیزود ۳۳ چنل‌بی شنیده‌ایم.
بنا به استدلال وکیل مدافع، هدایت و راهنمایی لفظی میشل تحت پوشش متمم اول قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان قرار می‌گیرد و مرگ کانرد روی تنها در اثر اقدامات خودش بوده است. اما در نهایت دادگاه تصدیق کرد، کارتر با تحریک و اصرار مکرر برای اینکه “فرد آسیب‌پذیر” خودش را بکشد، در حالی‌که او ابراز بی‌میلی کرده، باعث مرگ روی شده است.
دادگاه با تشریح حکم خود اعلام کرد “قتل غیرعمد از عمل بی‌پروا و جسورانه‌ای که سبب مرگ فرد دیگری شود، جلوگیری می‌کند. قانون به سخنان هدایت‌گر و محدودکننده ارجاع نمی‌دهد و صحبت‌هایی با محتوا یا دیدگاه خاص را در نظر نمی‌گیرد. بنابراین ما تنها به خاطر کلمات (آن‌طور که متهم ادعا می‌کند) کسی را مجازات نمی‌کنیم، این کلمات بی‌پروا و بی‌رحمانه، باعث مرگ شده‌اند.” دادگاه براساس شواهد نتیجه گرفت کارتر با بی‌اعتنایی و بی‌رحمی در صحبت‌هایش، باعث مرگ قربانی از طریق خودکشی شده است.
به میشل ۲۲-ساله اجازه داده شده بود تا پایان بررسی پرونده‌اش آزاد باشد.
کارتر ۱۷ سال داشت که روی ۱۸-ساله (با تمایلات خودکشی) را تحریک کرد تا سال ۲۰۱۴ با گاز مونواکسید داخل وانتش در یک پارکینگ خودش را بکشد. هنگامی‌که روی برای انجام این کار مردد شده بود، کارتر به او پیغام داد به وانتش برگردد و کاری که قصد انجام آن را داشته به پایان برساند.

سال ۲۰۱۷، میشل کارتر در کنار وکیل مدافع خود، جوزف کاتالدو، هنگام دریافت حکم دیده می‌شود.

 

وقتی روی در مورد نحوه‌ی مواجهه‌ی خانواده‌اش با مرگش ابراز نگرانی کرد، کارتر به او گفت “اونا باهاش کنار میان”، متن پیام‌ها توسط دادگاه عالی قضایی به اشتراک گذاشته شد. کارتر در ادامه‌ی پیام گفت “اونا افسرده نمی‌شن، من اجازه نمی‌دم این اتفاق بیافته. اونا می‌دونن تو چقدر ناراحتی و این کارو انجام می‌دی تا خوشحال باشی، من فکر می‌کنم اونا متوجه خواهند شد و این رو می‌پذیرن. الان موقعیت خوبیه و تو آماده‌ای، فقط لازمه انجامش بدی! تو نمی‌تونی اینجوری به زندگی ادامه بدی.”
سال ۲۰۱۷، او به قتل غیر عمد محکوم و موظف شد ۱۵ ماه از مجازات دو سال و نیمه خود را بگذراند. همچنین با شکایت مادر روی، کارتر با یک پرونده ۴.۲ میلیون دلاری قتل غیرعمد در دادگاه عالی شهرستان نورفولک نیز مواجه شده است.

 

منبع

مترجم زهرا مدرس

۳ دیدگاه

  • دکتر قاسم حسینی اخوان هستم مشهد گفت:

    سلام عزیزم خوبی چه خبر کجایی

  • فرشید گفت:

    سلام
    ضمن عرض خسته نباشید به همه عزیزان فعال در چنل بی
    یکی از مواردی که باید در کار حرفه‌ای در نظر گرفته بشه اینه که در مطالبی که زحمت میکشید و ترجمه می‌کنید تمام اسامی (اسم شخص، مکان، فیلم، مستند و…) به انگلیسی هم آورده بشه. کاری که شما می‌کنید دوستان رو با ماجرایی آشنا می‌کنید و اغلب برای پیگیری و تحقیقات بیشتر در اون مورد نیاز به جستجو در اینترنت دارند. مثلا اگر شخصی بخواهد در مورد همین مطلب میشل کارتر تصاویر بیشتری ببیند یا مطالب بیشتری رو مطالعه کنه برای جستجوی نامش دچار مشکل میشه.
    ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید