Skip to main content

خیلی از کسانی که تازه با پادکستی آشنا می‌شن، چون نمی‌دونن از کدوم اپیزود شروع کنن، می‌رن از اولین اپیزود شروع می‌کنن به گوش کردن. روش عادت‌شده‌ی مصرف کردن محتوا هم همینه. یه کتاب رو از اول شروع می‌کنیم به ورق زدن و خوندن، یک سریال و فیلم رو از اول شروع می‌کنیم به دیدن. اما درمورد پادکست ماجرا فرق می‌کنه. کسی که می‌خواد پادکستی رو به دیگران پیشنهاد بده، معمولا پیشنهادش این نیست که برو از اول گوش کن. مشاهدات این بوده که خیلی از مخاطبان علاقه‌مند، دغدغه‌شون اینه که اون اپیزودی رو معرفی کنند که قلابش گیر می‌کنه به شنونده‌ی تازه‌کار و برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، کشش به وجود میاره.
قبلا توضیح دادیم که چطور و از کجا باید بریم سراغ پادکست‌ها و این نوشته‌ای که دارید می‌خونید مرحله‌ی بعد از اینه که اپ پادگیر نصب کردیم ولی نمی‌دونیم از کجا شروع کنیم.

شنوندگان چی می‌گن؟

ما در یکی از پست‌های اینستاگرام چنل‌بی از مخاطبان پرسیدیم از کدوم قصه باید شروع کرد؟ یا اگه بخواهید چنل‌بی رو به کسی معرفی کنید کدوم اپیزود رو معرفی بهتری می‌دونید؟ بیشتر از ۳۵۰۰ جواب به این سوال داده شد. یک مشاهده‌ی جالب این بود که تعداد قابل توجهی، اپیزودی که پیشنهاد ‌کردن، اون قسمتی بود که گوش دادن به پادکست رو با باهاش شروع کرده بودن. یعنی انگار برای این آدم‌ها، جای درست گوش کردن به پادکست، همونجا بوده، یا شاید هرکس با اولین اپیزودی که می‌شنوه ارتباط عاطفی عمیق‌تری برقرار کنه یا اینکه کسی که پادکست رو به اونها معرفی کرده، مخاطبش رو خیلی خوب و دقیق می‌شناخته و یک چیزی بهش داده که همون اول کار خوب درگیرش کرده. اما فارغ از این، از ۶۳ اپیزودی که تا لحظه‌ی نوشتن اون پست اینستاگرام منتشر شده بود، اسمی که بیشترین تکرار رو داشت اپیزود سیلک رود بود.
سیلک رود، دومین مینی سریال پادکستی چنل‌بی بود که در اپیزود ۲۳ تا ۲۶ چنل‌بی تعریفش کردیم. ماجرای پسری به اسم راس اولبریکت که با پس‌زمینه‌ی فکری لیبرتارین، با ماجراجویی و تلاش زیاد، بدون اینکه خیلی برنامه‌نویسی بلد باشه، بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد مخدر در جهان رو راه انداخت که به آمازون مواد مخدر مشهور شد. یک داستان چندلایه و پرتعلیق که هم برای کسانی که ماجراهای پلیسی و جنایی رو دوست دارن جذابه، هم برای کسانی که در قصه‌های دنبال مفاهیم بزرگتر و پیچیده‌تر می‌گردن. تعلیقی که در دل سیلک‌ روده باعث می‌شه که بیشتر شنونده‌ها با شنیدن اولین قسمت، به قسمت بعدی و قسمت‌های بعدی ترغیب بشن و عملا چندساعتی از وقتشون رو با پادکست بگذرونن و بعد همین تبدیلشون می‌کنه به شنونده‌ی پیگیر پادکست. برای همین دور از ذهن نبود که آدمها سیلک رود رو به رغم دنباله‌دار بودن و طولانی بودنش نقطه‌ی شروع خوبی ببینن.

 

بیشتر بخوانید: معرفی شخصیت‌های پادکست سریالی سیلک‌رود

 

آمار چی میگه؟

تا این لحظه که چنل‌بی به اپیزود ۶۸ رسیده، جنتلمن پردانلودترین اپیزود پادکست بوده درحالی که کمتر از یک‌سال از انتشارش می‌گذره. این نشون می‌ده که احتمالاً آدم‌های زیادی شنیدن اپیزود جنتلمن چنل‌بی رو به هم پیشنهاد کرده‌‌ن یا این اپیزود رو نقطه‌ی شروع خوبی دونستن.
جنتلمن روایتی نفس‌گیر از یک دزدی هوشمندانه‌س. داستان وینچنزو که به گفته‌ی پلیس ایتالیا بااستعدادترین دزد در تاریخ مدرن ونیز بود که در سرقت آثار هنری تخصص داشت و سلیقه‌ش هم در انتخاب آثاری که برای دزدی انتخاب می‌کرد زبان‌زد بود. جنتلمن داستان یکی از دزدی‌های تاریخی این آدمه که اینقدر پرجزییاته که انگار شنونده همزمان در این اتفاق حضور داره.

 

 

پیشنهاد ما چیه؟

یک اپیزودی که هم در پست اینستاگرام چنل‌بی زیاد ازش اسم برده شد و هم یکی از پردانلودترین‌هاست، جنوبگان یا اپیزود ۳۷ پادکسته. جنوبگان که بر اساس گزارشی از دیوید گرن تولید شده روایت یکی از سفرهای تاریخی به دل قطب جنوبه که این‌قدر تصویرسازی‌ها و شخصیت‌پردازی پرقدرتی داره که به ادبیات و سینما نزدیکش می‌کنه و فضای پردلهره، خالی، یخ‌زده و عظیمش از ذهن شنونده پاک‌شدنی نیست. سر هنری ورزلی ماجراجویی از بریتانیا، یکی از سخت‌ترین سفرهای تاریخ رو به جنوبگان می‌کنه و آخرش هم زندگیش رو پای این سفر می‌ذاره. سفری تکرارنشدنی که در نهایت تبدیل می‌شه به یکی از تراژدی‌های ماندگار تاریخ قطب جنوب. از روی ایمیل‌ها و پیغامهایی که می‌گیریم می‌دونیم بعضی از شنونده‌ها جنوبگان رو مرتب گوش می‌کنن. یعنی هر از گاهی بهش بر می‌گردن و دوباره داستانی رو که آخرش رو می‌دونن می‌شنون. انگار روایت سفر سخت و تنهای هنرلی ورزلی برای خیلی‌ها منبع الهام و انگیزه بوده و هست.
هم نظر شنوندگان و هم آمار دانلودها ‌درس‌های خوبی در معرفی یک اپیزود از پادکست برای ما داره. اولین اپیزود یک پادکست، لزوما نقطه‌ی شروع شنیدنش نیست، اپیزود پیشنهادی لازم نیست از نظر زمانی کوتاه باشه (سیلک رود در مجموع چیزی حدود چهارساعت و نیمه، جنتلمن یک ساعت و نیم و جنوبگان بیش از دوساعته) یا خالی از ایجاد ترس و احساسات درگیرکننده باشه. کسی که می‌خواد شروع کنه اتفاقا آماده‌ترین شنونده‌ست تا به‌خوبی تحت تاثیر قرار بگیره.
در اون نظرسنجی اینستاگرامی بعضی‌ها هم گفتن که با توجه به شخصیت و علایق کسی که دارن بهش پیشنهاد اپیزود انتخاب می‌کنن. به یکی ممکنه پیشنهاد کنن با سیلک رود شروع کنه ولی برای بعضی‌ها می‌دونن اپیزودی مثل آنگلا مرکل شروع مناسب‌تریه. این هم نگاه و روش جالبیه.
چیزی که مهمه اینه که برای کسی که می‌خواد برای اولین بار چنل‌بی بشنوه الان تقریبا ۶۰ قصه‌ی تازه و بکر هست که می‌شه ازشون شروع کرد.

لیست کامل همه‌ی اپیزودهای چنل‌بی رو اینجا ببینین.

۱۱۹ دیدگاه

  • امیر قائمی گفت:

    بنده به شدت مکتب تورین رو پیشنهاد میدم و چهار پنج نفر هم که بهشون پیشنهاد دادم شنونده ثابت چنل بی شدن.
    خیلی خیلی جذابه و روایت واقعا نفس گیری داره.

  • مهراد گفت:

    من از اپیزود ۲۳ سیلک رود با چنل بی آشنا شدم و داستان مورد علاقه من بوده، غیر از این اپیزود دست، برندگان لوتو، جنتلمن، مسترمایند و مکتب تورین رو به دیگران پیشنهاد دادم

  • hamed گفت:

    بنظرم بهترین و جذاب ترین قسمت (به زبان آتش) با اختلاف بهترینه

  • داود گفت:

    من اولین اپیزودی که شنیدم داستان اولیگارش روسیه بود (اسم اپیزود چی بود؟) و بعد مرکل. برای بیشتر اطرافیان من هم چنین اپیزودهای سیاسی / تاریخی جذابیت داشته و همین دو را به آنها پیشنهاد کردم. ناگفته نماند که من در یک ماراتن دو ماهه تمام اپیزودها رو گوش کردم و به روز شدم، حالا الان باید چند هفته در خماری قسمت جدید باشم ????

  • خسرو گفت:

    لطفا داستان ها رو همونطور که میگید برای بچه ها مناسب هست یا نه از لحاظ خشونت موجود در داستان تفکیک کنید. تمام سه داستانی که اینجا ذکر شد از جنتلمن، سیلک رود و جنوبگان داستان هایی نیستن که لحظات خشن داشته باشند اما اگر کسی با سریال لوسی و یکی دوتا دیگه از داستان ها شروع کنه و به این نوع پادکست ها علاقه نداشته باشه، چون دسته بندی ای وجود نداره، این ٣ داستانی که اینجا ذکر کردید رو از دست میده.

    • مینا گفت:

      من تمام قسمت ها رو شنیدم و خیلی خاطره خوبی از خیلی هاشون دارم، چون بعضی از اون ها مثل به زبان آتش رو تو دل جنگلای سه هزار در حال جنگل نوردی بودم، اما قسمت ۵۰ یا آموک میخکوب کننده بود و البته هولناک، به نظرم اون هم انتخاب خوبی برای علاقمندان به داستان های جناییه

  • مجید گفت:

    تا الان و اپیزودهایی که شنیدم به نظرم تصویرسازی روایی در ۱۵۸کیلومتر در ساعت فوق العاده بود و واقعا میخ کوبم میکرد

  • درستکار گفت:

    کشتی نوح

  • M گفت:

    چه خوب که آخر اپیزود جنوبگان رو‌اسپویل نکردین.
    ممنون که لذت شنیدنش رو ازم گرفتین.

    • Mehrdad گفت:

      سلام دوست عزیز . نگران نباش هیچی از لذتش کم نمیشه برات حتما برو سراغش . تو ژانر بیوگرافی چیزی به اسم اسپویل نداریم چون یه اتفاق واقعی بوده که رخ داده و همه میدونن مهم نحوه رسیدن به اون لحظه هست که چطوری شد که داستان به اونجا رسید. مثلا یکی بیاد در مورد رستم و سهراب فیلم بسازه خب همه میدونیم رستم سهراب رو کشت ولی تو فیلم چون نحوه و اتفاقات رو نشون میده ، برا همه جذابه
      اینجا هم همینطور‌ .حالا فهمیدی مرد ولی میدونی چرا ؟ چگونه؟ چه اتفاقاتی رخ داده؟
      پس برو سر وقتش که خیلی اپیزود خوب و الهام بخشیه

  • saba گفت:

    من اولین بار از طریق پادکست اوشو با چنل بی آشنا شدم و از این طریق جذب نوع روایت و بیان علی بندری شدم اما بعد این ماجرای لوسی بود که من رو برای همیشه طرفدار چنل بی کرد. ممنون از کارهای زیبا و خوبتون

  • امیر گفت:

    به زبان آتش بهترین هست

  • ایمان گفت:

    طنز و خنده دار : برادران مخلوط – جان مکافی – برندگان لوتو – دارو دسته‌ی نخبگان عضلانی – جنتلمن
    عمیق، نیاز به تفکر و حلاجی کردن : یونابامبر – در جستجوی بودا – ساحره سوزی – نامه‌ای از نروژ – ارون سوارتز؛ پسر اینترنت
    رمان داستانی خیلی جذاب : سیلک رود – مستر مایند
    رمان تاریخی و اطلاعات عمومی : کابینه سایه ولادیمیر پوتین – آنگلا مرکل
    رمان داستانی سافت : داستان ناتمام پرومته‌ئا – دریای پول؛ چهارصد میلیون دلار را کجا می‌شود قایم‌کرد؟ – مکتب تورین – آخرین پرواز مارتین مک‌نلی – پانصد کیلو دینامیت – وایت بوی ریک
    رمان جنائی دارک : دی‌دی بلنچارد، جیپسی رُز و ماجرایی که از آنچه به نظر می‌رسد عجیب‌تر است – قتلی که اسپانیا را تکان داد – روابط خونی – دختری به نام میشل – به زبان آتش – من کشته خواهم شد – آموک – پورامبو – بدترین بدترین‌ها – ال چاپو
    مثبت و انرژی دهنده : جنوبگان – دست – زندگی مثبت – شصت و نه روز

  • Maples mind گفت:

    سلام پادکستتون خیلی جذاب و عالیه
    و اینکه از وقتی باهاتون اشنا شدم هر پادکستی که گوش میکنم تو دلم میگم کاش علی بندری راوی این پادکست بود اینقد که قشنگ تعریف میکنه :)))

  • محمدرضا گفت:

    من یک کافی لاور هستم ، برای یک قهوه دوست، تا اسم روآندا میاد گوش هاش تیز میشه، دونه های اسپشیالیتی زیر گونه بربون و رد بربون با پروسس واشد از خاستگاه روآندا بی نظیرن، همیشه درمورد نسل کشی این کشور میدونستم ولی جزئیاتی در موردش نخونده بودم، بسیار دردناک بود

  • Raha گفت:

    سیلک رود فراموش نشدنی هست۰به زبان آتش هم تکان دهنده و عجیب

  • سعید گفت:

    سلام
    خسته نباشید به تیم خوب چنل بی
    به نظر من آموک از لحاظ جذابیت و نخبگان عضلانی از لحاظ خنده دار بودن. یادمه وسط میدون بنی هاشم داشتم نخبگان عضلانی رو با هندز فری گوش میدادم و بلند بلند میخندیدم که مردم چپ چپ بهم نگاه میکردن.
    بطور کلی دمتون گرم

    • شادی گفت:

      سلام. از نظر من جذابترین اپیزود چنگیزخان بود و بانمک ترین اپیزود نخبگان عضلانی بود. لوسی هم خیلی خوب بود. اما همچنان مقام اول متعلق به چنگیزخانه. تقریبا حفظم انقدر که گوشش دادم. خیییییییلی ممنون. کارتون فوق العاده س.

  • حسام گفت:

    سلام. چند ماهی‌ هست که با پدکست شما آشنا شدم و معتادش شدم 🙂
    از زمان انتشار آخرین اپیزود یه کم گذشته …. منتظریم دوستان!
    ممنون
    حسام از فنلاند

  • حسین گفت:

    تقریبا تمام پادکست های چنل بی رو گوش دادم ولی از هر لحاظ واسه من اپیزود دست بهترین و تاثیرگذارترین بوده. به کسانی که گوش ندادن پیشنهاد میکنم حتما گوش بدن

  • حامد گفت:

    به نظرم بهترین و تاثیرگذار ترین اپیزود برای من به ترتیب:
    اول مسترمایند و سیلک رود، دوم پانصدکیلو دینامیت و سوم به زبان آتش.

  • Zohre گفت:

    من اولین پادکستی‌که گوش کردم به زبان آتش بود و عالی بود باعث شد بازم پادکست‌ های شما رو گوش بدم.تا الان که ۶،۷ تا اپیزود گوش کردم برادران منندز‌ رو بیشتر از همه دوست داشتم.

  • رامین گفت:

    به نظر من بهترین اپیزود ها “مظنون” و “ساحره سوزی” هست. من به هرکسی که چنل بی رو معرفی کردم این دوتا رو پیشنهاد دادم.

  • مهدی گفت:

    سلام . من بوسیله خانمم در اولین سال ازدواجمون با چنل بی آشنا شدم. خودش عاشق وینچنزو پپینی بود. همیشه با همون لحن آقای بندری، عبارت “جذاااب کلاسیک” را تکرار میکرد. من اینجوری چنل بی را شناختم. از اپیزود اول گوش کردم و هیچ وقت تقلبی نکردم و خودم را ملزم به شنیدن همشون به ترتیب کردم. از وقتی باهاتون آشنا شدم، یه حس خوب و یه دلخوشی برام فراهم شده.
    اپیزود به زبان آتش واقعا قلبم را به درد آورد. امیدوارم بودم تا لحظه آخر. فیلمش را هم دیدم.
    آقای بندری و تیم تون، خیلی ازتون متشکرم. به عشقتون پیاده روی میکنم. غصه هامو فراموش میکنم. توی دنیای دیگه سیر میکنم و به مقصد میرسم. شاید باورتون نشه ولی من حتی موقع دویدن هم داستان های چنل بی را گوش میدم. و بی پلاس هم در کنارش

  • Milad گفت:

    عالی بود. ایشالله تو کارتون پیشرفت بکنین

  • الناز گفت:

    به زبان آتش با فاصله (یادم نمیاد که انقدر گریه کرده باشم حتی بعد دیدن فیلم هایی این چنینی چه برسه به پادکست)

    بعدش هم مظنون و آموک و میشل — برای درک تفاوت در قضاوت (خیلی به درد نوشتن فیلمنامه می خورن ، انقدر عجیب و غیر قابل باور هستن که اگر فیلمش رو می دیدیم می گفتیم خوب شد فیلمه)
    آنگلا رو برای گروهی از آدم ها که عموما میانسال یا ۳۰ به بالا هستن
    مستر مایند و سیلک رود و پسر اینترنت برای تینجر ها

  • ماهان گفت:

    سلام چرا به دیدگاه ها اهمیت نمیدید؟ همه از دوساله منتظر یه پادکست راجع تد باندی هستیم. لطفا بسازین

    • محمد گفت:

      من همین امشب از پادکست راوکست شنیدمش، با این ک معتقدم گیرایی و جامع بودن داستان رو در مقایسه با پادکست های چنل بی نداره و خیلی کوتاه روایت شده، اما با این حال جالب بود و قشنگ. پیشنهاد میکنم گوش کنید.

  • بهرنگ گفت:

    کابینه سایه ولادمیر پوتین

  • فرزانه گفت:

    روابط خونی – دختری به نام میشل…این دو تا خیلی اسیرم کردن…

  • fa گفت:

    بهترین قسمت از نظر من: دریاچه

  • علی شفیعی گفت:

    صدات آب …. رو در میاره ، از مورگان فریمن هم بهتری

  • Elham گفت:

    جالبه، منم با سیلک رود با چنل بی آشنا شدم،
    یکی از جالبها برای من اوشو بود.

  • حسین گفت:

    من اولین قسمت که شنیدم آشو بود وسطش ول کردم رفتم‌از اول شروع کردم

  • کیوان قائمی گفت:

    سلام. من توسط دایی و زنداییم با چنل بی اشنا شدم. در طول یک سفر انها به پادکست جنوبگان گوش میدادند و من چون پیش زمینه ذهنی ای نداشتم صندلی عقب خوابیدم. وقتی بیدار شدم دیدم داییم و زنداییم با شور و شوق عیجیبی راجع بهش صحبت میکنن. بعد پادکست سریالی اُشو را باهم گوش کردیم و انجا من معتاد چنل بی شدم. ????????

  • محمد گفت:

    داستان بی پایان پرومتئا واقعا بی پایان بود، واقعا غم غریبی داشت و هنوز هم داره… برای کسایی مثل من که عاشق این حال و هوای داستان ها و روایت های نسبتا دل گیر ان، ایپزود های زیر رو به عنوان شروع پیشنهاد می کنم:
    ۱. مظنون
    ۲. پرومتئا
    ۳. دریاچه
    ۴. لوسی
    ۵. به زبان آتش
    ۶. برف

    اگه عاشق حال و هوای ماجراجویانه اید پیشنهادم برای شروع این هاست:
    ۱. آتیلا
    ۲. جنتلمن
    ۳. مکتب تورین
    ۴. دانشمند و دریا
    ۵. جنوبگان

  • ساناز گفت:

    اولین اپیزود چنل بی که گوش دادم داستان لوسی بود که به شدت منو جذب خودش کرد. من واقعا هیچی از چنل بی نمیدونستم، حتی نمیدونستم برای آقای بندری هست اما وقتی شنیدم به قدری کیف کردم از قصه هاش که شد پادکست محبوب من

    ممنون از تیم پادکست چنل بی❤️

  • مینا چی گفت:

    سلام من با اون قسمت از مطلبی که نوشتی که اول چی و گوش دادی و معرفی می کنی موافقم به واقعیت نزدیکه اما بعد که می خوای معرفی کتی حال طرف و می بینی دستت برای کدوم اپیزود بازتره
    من خودم عاشق نخبگان عضلانی بودم هم هیجان هم خنده هم واقعیت
    راستی ایمیلمم دادم که تو خبرنامه از کدوم پادکست چی گوش بدم همچنان چیزی ازتون نگرفتم
    موفق تر از قبل باشید

  • Tayyebeh گفت:

    سلام مرسی از این همه انرژی و تایمی که میزارین
    من با اپیزود لوسی با شما اشنا شدم
    واقعا لذت بخشه که همیشه جزئیات و میگین و این همه اطلاعات مفید یادمون میدین
    من همیشه در حال انجام دادن کاری هستم باید پادکست گوش کنم واقعا ممنون از همتون
    دمتون گرم

  • Azadeh گفت:

    من با اپست لوسى با چنل آشنا شدم. مدتى بود همسرم میگفت گوش کن ولى من هى میگفتم یه تحقیق واقعى از ایران ممکن نیست خیلی ساید میگیرن، اونم میگفت تو گوش کن من مطمنم جذبش میشى. تو راه ١٨ ساعته انقدر غرق شدیم که وقتى زودتر رسیدیم یه چند دور دیگه زدیم تا تموم بشه.

    من اپست اوشو رو پیشنهاد میدم ، خودم از فالور هاى خیلی جدى اش بودم آشرام برام مقدسترین جاى دنیا بود… ایکاش قبلا این پاتکس بود

  • مهدی گفت:

    من اولین بار در تلگرام با چنل بی آشنا شدم لیست اپیزودها رو که یکی دوبار بالا پایین کردم اپیزد آنکلا مرکل توجهم رو جلب کرد و خیلی هم از شنیدنش لذت بردم یکی از بهترین هاست

  • ناز گفت:

    سلام
    من یه خانوم با مدرک مهندسی کامپیوتر هستم که در استرالیا به شغل راننده اتوبوسی مشغول هستم. خیلی برام گوش دادن به پادکستهاتون اذت بخشه و کلی میچسبه.کیفیت صداتون تو پادکستهای اولی یه مقدار پایینه چون من نمی تونم در حین رانندگی هدفون بذارم و از اسپیکر موبایلم به پادکستها گوش میدم.
    تا حالا هم فکر کنم توی ۴ روزه حدود ۱۵ تا پادکستهاتون رو گوش کردم ولذت بردم.
    ممنون از کار فوق العاده ای که می کنین

  • MOHAMMAD گفت:

    من اولین بار با سیلک رود با چنل بی آشنا شدم بعد از اون فک میکنم یک سوم ایپزود هاتون رو گوش کردم و به جز سیلک رود لوسی و مستر مایند رو خیلی دوس داشتم کلا به نظر ایپزود های سریالی خیلی جذاب تر هستند الان هم که دیدم اتیلا رو ساختید خوشحال شدم

  • رسول گفت:

    سلام به آقای بندری و گروه فوق العاده تون … من واقعا به هیج وجه نمیدونم چطوری باید هیجان خودمو کنترل کنم . چون از وقتی رسیدم به اپیزود مستر مایند و دارم میشنومش ، مغزم داره میترکه … انقدر این داستان هیجان زده م کرده که کلا نمیتئنم به چیز دیگه ای فکر کنم . نمیدونم که آیا درآینده هم داستانی گیرا تر و خفن تر از این رو می شنوم یا نه … ولی تا اینجای کار اپیزود مستر مایند برای من رکورد بریکینگ بد رو شکونده . و فقط امیدوارم تا جهان پابر جاست ، پادکست شما هم پا بر جا باشه …

  • محمد گفت:

    من خیلی خوشحالم که چنل بی رو با آتیلا شروع کردم. هرچی پایین تر اومدم هیچ اپیزودی نتونست جای آتیلا رو تو ذهنم بعنوان بهترین فضا سازی و داستان و شخصیت بگیره. ولی بازم به چنل بی معتاد شدم و همینطور پایین میام تا به اپیزود شماره اولتون برسم. باید ببینم تا اون روز نظرم تغییر میکنه یا نه.

  • فائزه گفت:

    من عاشق اپیزود لوسی هستم …. تا حالا ۴ بار گوش کردم و هربار بیشتر لذت میبردم، انقدر جذاب تعریف میکنید آقای بندری که آدم خودشو توی اون فضا تصور میکنه.. متشکرمممممممم

  • ....kl گفت:

    اولین پادکستی که از چنل بی گوش کردم آموک نبود اما ” آموک از نظر من بسیار جذاب بود و من خیلی دوسش داشتم

  • بنفشه گفت:

    سلام
    من توسط دختر عمه ام با چنل بی اشنا شدم. ۵۵ ساله هستم و صدای اقای بندری به قدری ارامش بخش هست که من گاهی در حال گوش دادن پادکست خوابم میبره(اضافه کنم که ربط به سنت و سال ندارد.)
    از اشو شروع کردم. تاکنون از لوسی و آتیلا و مرکل خیلی خوشم اومده و سعی میکنم آرام پیش برم تا پادکست ها تمام نشود.

  • فائزه گفت:

    ممنون بابت تمام زحماتتون اقای علی بندری عزیز

    • مهرشاد گفت:

      من با چنل بی با پادکست آشما شدم و به نظرم تاثیر گذار ترین قسمت نسل کشی روآندا بود که هنوزم دنبال کتابشم برای خوندن که چیزی پیدا نکردم براش خیلی روی من تاثیر گذاشت وبعدش بقیه قسمتها رو گوش دادم

  • hamed razzazi گفت:

    آتیلا با اختلااااف

  • Mahya گفت:

    سلام به چنل بی های عزیز
    من چون دنبال شنیدن یک پادکست جالب و داستانی بودم وقتی اولین بار وارد چنل بی شدم و اطلاع خاصی نداشتم از اخرین پادکست بنام دبرا شروع کردم و حقیقتا لحن بیان شیوا وجذاب اقای بندری و متن منسجمش باعث شده پاگیر چنل بی بشم و از الان فکرکنم که پادکست بعدی که میخوام گوش بدم کدوم باشه.ممنونم بابت وقتی که برامون میگذارین.

  • محمدرضا گفت:

    برای دوست خوب عهد قدیمم علی بندری عزیز که خاطرات خوب و بعضا خاصی باهاش دارم خیلی خوشحالم و اوجگیری بیشترش باعث افتخار منه. پادکست بغل دستی دبیرستانم رو با هیجان به همه معرفی میکنم. خودم از اولین اپیزود شروع کردم و هر هفته مسیر رفت و برگشت تهران زنجان رو برام کوتاه و هیجان انگیز میکنه.
    فقط محض اطلاعتون اپیزود ۲۳ و ۲۴ تو اپلیکیشن یکیه و قسمت اول داستان سیلک رود اونجا نیست.
    خدا قوت میگم به همتون و امیدوارم به زودی علی بندری و تیمش رو ببینم.

  • نگين گفت:

    سلام من تازه ٣ روز از طریق مامانم با پادکست هاتون اشنا شدم تا حالا جنوبگان ، سیلک رود و لوسى رو گوش دادم که هر سه عالى بودن البته سیلک رود رو انقد دوست داشتم که دوبار گوش دادم و فیلمش رو هم که مال همین امسال (٢٠٢١) هست رو هم دیدم اونم بد نیست برا کسایى که به ماجرا علاقه دارن. ممنون از زحماتتون

  • NEGAR گفت:

    من با اپیزود ساحره سوزی پادکست چنل بی رو شروع کردم اول جذب اسمش شدم و بعد از گوش کردنش پادکست چنل بی یکی از جذاب ترین ها برای من شد و هر موقع وقت خالی داشته باشم یه اپیزود ازش پلی می کنم.

  • الیاس ملائکه گفت:

    به نظر من پادکست های بی پلاس بهتر از چنل بی هست
    باز هم روی این نظر مطمئن نیستم و قاطعانه نمی گوییم چون فقط چند اپیزود از چنل بی را گوش کردم
    و به نظرم تا الان فصل ۳ و ۴ بی پلاس یکی از بهترین کار های اقای بندری بوده

    • تینا گفت:

      من هم با نظر شما موافقم. بی پلاس خلاصه کتابه و به شدت جذاب روایت میشه. و در مورد موضوعات مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی حرف می زنه.

  • فرناز گفت:

    من با چنل بی با دنیای پادکست‌ها آشنا شدم و الان معتادشونم. ولی خود چنل بی رو از قسمت ۵۰ به بعد دیگه وقت نکردم گوش بدم. با خوندن کامنت‌ها دلم واسه‌ش تنگ شد. امروز یه قسمت گوش می‌دم.

    قسمت محبوبم هم قطعا یونا بامبره. برنامه دارم یه بار دیگه سر فرصت بشنومش، چون هم طولانیه هم عمیق.

    برام جالب بود که تو کامنت‌ها چندان یادی ازش نشده بود؛ انقدر که خونم به جوش اومد و خودم کامنت گذاشتم. :))

  • Kian گفت:

    اولین اپیزود و البته کلا اولین پادکستی که شنیدم«من کشته خواهم شد» بود و واقعا تحت‌تاثیر قرار گرفتم.جوری که دوسه روزه کل اپیزودهای چنل بی تا اون موقع رو گوش دادم.

  • مصطفی نظرزاده گفت:

    چه حیف که من تو این نظرسنجی شرکت نکردم!
    من با شنیدن برگ برنده کانال بی رو شروع کردم ولی الان که به اپیزودها فکر کردم «دار و دسته نخبگان عضلانی» تو ذهنم اومد هم به خاطر این که بهتر بیان گر اون چیزیه که از کانال بی انتظار دارم! هم به خاطر جو و محیط اجرای زنده و هم به خاطر طنزِ تلخِ وحشتناکش!

  • Atefeh گفت:

    شیش ماهه که شروع به شنیدن پادکست کردم و چنل بی رو با دانشمند و دریا شروع کردم اما جذاب ترین اپیزود برای من سریال لوسی بود،اینکه ژاپن رو از یه نگاه دیگه دیدم و در عین حال درگیر یه داستان جنایی و پر رازو رمز شدم خیلی منو جذب خودش کرد.
    ۲۵ اپیزود مونده تا تمام پادکستهای چنل بی رو به اتمام برسونم…واقعا به صدای اقای بندری عادت کردم و امیدوارم سرعت انتشار پادکست بره بالا چون تو سال ۱۴۰۰ فقط سریال دبرا منتشر شد؛ منتظر اپیزود جدید هستیم

  • نغمه مولائی گفت:

    من خیی اتفاقی اپیزود لوسی رو در شب تاریخی که گم شد منتها در سال ۲۰۲۱ گوش دادم. خیلی متاثرم کرد و بخاطر همین حس خاصی دارم به این اپیزود.

  • مهبد باژبان گفت:

    از نظر من واقعا همه‌ی اپیزود های چنل‌بی یه طورین که ادم هر کدوم و اول بشنوه، ترغیب میشه بعدی ها هم گوش بده.
    ولی من خودم همیشه میخوام به دوستام این پادکست رو معرفی کنم میگم اول “به زبان آتش” رو گوش کنن، چون خودم با این اپیزود با این پادکست آشنا شدم

  • مهسا گفت:

    من برای معرفی پادکست همیشه اپیزودهای سیلک رود و دست رو پیشنهاد میکنم. به نظرم این دوتا تقریبا همه رو جذب میکنه. طرف با چنل بی همراه که بشه بعدش پیشنهادم جنوبگان خواهد بود و بعدش دیگه خودش اپیزود ها رو یکی یکی دنبال میکنه. البته که همیشه تذکر میدم از اپیزودهای ابتدایی شروع نکنن و بر مبنای اونها هم قضاوت نکنن چون کیفیت ساخت این اپیزودها بالا نیست.

  • سیدمسعود گفت:

    اوشو منو دیوانه کرد اصن…

  • نفیسه کریم گفت:

    سلام به همگی، به جرات میتونم بگم بهتررررین و فوق العاده تررررین پادکستی که گوش کردم آتیلاست.. اصلا دیوونش شدم محششششره. من به شخصه پیشنهاد میکنم اگر داستان هایی که تم هیجانی و ماجراجویی دارن رو دوسدارین و دلتون میخواد یه قصه ی جذاب رو بشنوین اصصصصلا از دستش ندین
    .. بعدش هم سیلک رود رو پیشنهاد میکنم.

  • حسن خیری گفت:

    بهتره بپرسن کدوم خوب نبود!
    هریار که خواستم یه پادکست خوب چنل بی رو معرفی به کسی که نشنیده،بیش از نیم ساعت سبک سنگین کردم که کدومو بگم.
    من هر پادکست رو بیش از سه بار شنیدم و هر پادکستی حال و هوای خودشو داره و منحصر بفردهست.
    خودم برای روزهای مختلف ممکنه یه پادکست با حال و هوای مناسب اون روزم رو دوباره گوش کنم .
    مثلا “دست ” بسیار الهام بخش هست.نخبگان عضلانی خنده داره ،آتیلا هیجان انگیزه، به زبان آتش دراماتیکه،مسترمایند کنگستری و پلیسی جناییه،۶۹ روز ،امیدوارکننده است،اوشو یه جور رمز گشایی است
    و… من شخصا “مسترمایند” رو دوست دارم.
    دمت گرم علی بندری که آبروی پادکست فارسی هستی و فردوسی پور دنیای روایتگری

  • تینا گفت:

    من هم اینها رو به ترتیب اواویت میگم
    آتیلا
    اوشو
    جنوبگان
    مسترمایند
    جنتلمن
    ارون سوارتز
    آنگلا مرکل
    کابینه سایه ولادمیر پوتین
    دبرا

    جنوبگان برای من خیلی متفاوت بود با بیقه و تنها پادکستی که دو بار پشت سر هم گوش دادم. داستان عجیبیه.
    اوشو دیدگاه منو خیلی عوض کرد.
    از شنیدن آتیلا لذت بردم و خندیدم.
    مسترمایند اپیزودهای اول به شدت جذاب بود اما آخرهاش دیگه خسته کننده شد .میتونستن جزییات رو حذف کنن تا قصه کوتاه تر و جذاب تر بشه.
    و اما “دبرا”. داستان خیلی تلخی بود. اولش شدیدا با شخصیت دبرا همزاد پنداری کردم. توصیف یه زنی که به خاطر بچه هاش از رویاها و پیشرفتش باز میمونه و همین تبدیلش میکنه به یک انسانی که دیگه خودش نیست. و نشون میده که جهان باید یه تغییر بزرگی بکنه.

  • کیمیا گفت:

    خیلی جالبه که واقعا با خوندم اسم هر اپیزودی که پیشنهاد داده شده من یه حس عجیبی بهم دست میداد
    خیلی از ایپیزودها خوب و بی نظیرن واقعا
    سیلک رود، مستر مایند، لوسی، به زبان اتش (واقعا یکی از تاثیر گذار ترین ها بود) و درآخر سریال منچستر که عمیقا آدم به فکر فرو میره باهاش

  • علی گفت:

    قصه اتیلا خیلی دوست داشتم اصلا کیف میکردم برا خودم تصویر سازی کردم داستان عالی بود قصه زبانه های اتش و دریاچه هم خوب بودن

  • مصطفی گفت:

    قطعا جنوبگان برای شروع بی نظیره

  • نوا گفت:

    من چنل بی رو با اوشو شناختم و هنوزم به نظرم یکی از بهترین هاست

  • امید گفت:

    سریال منچستر هم تراژیک و جذابه ممنونم . سیلک رود هم پیشنهاد عالیه

  • مصطفی گفت:

    برای من همه پادکستا جذابه، چنل بی رو بیشتر تو سفر گوش میدم و اصلا نمی فهمم چطور به مقصد میرسم و بی پلاس رو تو اوقات فراغت، تنها چیزی که یکم اذیتم می کنه داستانای با انتهای بازتونه با علاقه و ۱۲۰ درصد توجهم دنبال می کنم داستانو ببینم آخرش چی شد که یهو دام تموم میشه!:)

  • ریحانه گفت:

    تا به حال تمام اپیزودهایی که از چنل‌بی شنیدم از جمله سیلک رود، آنگلا مرکل، به زبان آتش، جنوبگان، مظنون، دار و دسته‌ی نخبگان عضلانی، جنتلمن، لوسی و آتیلا به شدت روایت‌های جالبی داشتن و شنیدنشون رو با توجه به سبک‌هایی که دوست دارید پیشنهاد می‌دم. البته شایان ذکره که مکتب تورین برای من بعد از شنیدن ماجرای سیلک رود که شباهت‌هایی مثل معمایی بودن و دزد و پلیس بازی داشتن، جذابیتش رو واسم کم کرد.

  • Boland Parvaz گفت:

    من خودم بعد از من کشته خواهم شد معتاد شدم

  • محمود گفت:

    سلام
    من وکیل هستم . براتون ایمیل فرستادم و شماره‌ام رو گذاشتم.ر به تخصص و اطلاعات من نیاز پیدا کردین رایگان همکاری میکنم چون چنل رو خیلی دوست دارم.
    مرسی و موفق باشید

  • سمیرا گفت:

    سلام
    نمیشه فقط یه اپیزود رو انتخاب کنم چون چند تاشون جز بهترین ها هستن ولی تعجبم از این که چرا کسی به منچستر ۱۹۷۵ اشاره ای نکرده قصه
    ی پرکششی داره ….
    اما برای معرفی اپیزود بهتره با توجه به روحیه فردی که قراره پادکست رو بهش معرفی کنیم انتخاب کنیم
    من به کسی که به ژانر جنایی علاقه مند هست به زبان آتش رو معرفی کردم البته یه دلیلش هم به خاطر تک قسمتی بودن اپیزود بود که انتخابش کردم برای معرفی بهتره یکی از اپیزودهای تک قسمتی رو انتخاب کنیم
    خودم اولین اپیزودی که گوش دادم دندانپزشک بود.

  • یاشار صابری گفت:

    پیشنهاد من اینه:
    ۱- به زبان آتش
    ۲- لوسی
    ۳- مکتب تورین
    ۴- مظنون
    ۵- دست
    ۶- دار و دسته نخبگان عضلانی
    ۷- سیلک رُد
    ۸- نسل‌کشی روآندا
    ۹- آموک
    ۱۰- اشــو
    ۱۱- جنتلمن

  • Mohammad گفت:

    ب نظر من تمام اپیزود ها واقعا خوبه
    ولی از همه بهتر از نظر شخصی من میتونه
    سری های شکلتون باشه
    آتیلا خفن بود
    مکتب تورین واقعا فوقالعاده بود داستانش اصلا تا ثانیه آخر فکرتون رو فقط جذب داستان میکنه
    خسته نباشید آقای بندری

    • احسان گفت:

      دیگه معتادتون شدم رفت
      روز و شب هم نداره
      ببینین چکار کردین با من
      تا حالا اینجوری نرفته بودم تو دل شنیدنی ها
      حالمو آوردین سر جاش
      خدا حالتونو خوب کنه

  • Azadeh گفت:

    من تازه چند هفته است با چنل بی اشنا شدم و با داستان نامه ای از نروژ بصورت اتفاقی در یک کانال تلگرامی.
    اما مستر مایند شروع من با چنل بی بود که ان را هم خیلی دوس داشتم.
    تو این چند هفته بی اغراق حدود ۴ یا ۵ ساعت در روز چنل بی گوش دادم. و تقریبا تمام اپیزودها رو به پایان است. و نگرانم با توجه به اینکه خیلی به صدای اقای بندری عادت کردم احتمالا میرم سراغ بی پلاس
    راستش با یه نفر که گفته بود اپیزودهای اولتون بیشتر از ته دل بود موافقم.اگر چه که ظاهرا اپیزودهای اخرتون بنظر حرفه ای تر میومد.ولی شاید اینها تکنیکی ترند.بهرحال بگذریم.

  • Mehdi گفت:

    من با اپیزود سیلک رود شروع کردم و به نظرم بهترین بود
    ممنون از تیم چنل بی و آقای بندری عزیز و خیلی خوشحالم که با پادکست شما آشنا شدم ، البته چنل بی پلاس هم به دوستان پیشنهاد میکنم اونم واقعاً فوق العاده است

  • Mehdikhadem گفت:

    من با اپیزود سیلک رود شروع کردم و به نظرم بهترین بود
    ممنون از تیم چنل بی و آقای بندری عزیز و خیلی خوشحالم که با پادکست شما آشنا شدم ، البته چنل بی پلاس هم به دوستان پیشنهاد میکنم اونم واقعاً فوق العاده است

  • alireza گفت:

    اکثر اپیزودها عالیه ولی فقط یه داستان بود روح ات رو درگیر میکنه :
    دبرا
    دم شما گرم علی جان بندری

  • امین گفت:

    کاش توضیح وضعیت فعلی آدم های ماجرای مسترمایند رو دوباره پادکست کنین

  • ریحانه گفت:

    من با پادکست رد فالکون که پیشنهاد یکی از دوستانم بود سال ۹۷ با چنل بی آشنا شدم. یادمه خیلی مقاومت داشتم برای شنیدن پادکست ولی اولین پادکستی که شنیدم از چنل بی بود.
    تنها چیزی که من و جذب چنل بی کرد نحوه بیان گیرای آقای علی بندری بود که بعد از اون سال تو هیچ پادکستی اون گیرایی رو پیدا نکردم و همیشه نگرانم که تمامی داستان ها رو گوش کنم و بخوام منتظر باشم برای اپیزود های جدید.
    اپیزودهای مورد علاقم به ترتیب دبرا، سیلک رُد، لوسی، جنوبگان، ساحره سوزی هست.
    اما دبرا و کاری که کرد و چرا به اون نقطه رسید شاید همیشه توی ذهنم هست.

  • ملیکا گفت:

    به نظر من سریالای جنایی چنل بی مخصوصا لوسی کشش بسیار داره. البته اگه به ژانر جنایی علاقه داشته باشی
    من خودم عاشق توصیفات این اپیزود از ژاپن و کل داستانش شدم

دیدگاهتان را بنویسید