skip to Main Content
بمب‌گذار ماراتن بوستون اعدام نمی‌شودزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

بمب‌گذار ماراتن بوستون اعدام نمی‌شودزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

جوهر سارنایف، که به اتهام بمب‌گذاری ماراتن بوستون محکوم به اعدام به وسیله‌ی تزریق کشنده بود، از حکم اعدام نجات پیدا کرد.

در اپیزود چهارم پادکست چنل‌بی، ماجرای واقعی برادران سارنایف و وکیل مشهورشون خانم جودی کلارک را شنیدیم. خانم جودی کلارک که وکالت چندین پرونده‌ی مشهور دیگر بمب‌گذاری و اعدام را هم به عهده داشته (مثل یونابامبر که ماجرای اپیزود چهلم چنل‌بی است) موفق شد نظر دادستان‌ها و هیئت منصفه را به نفع لغو مجازات اعدام جوهر سارنایف تغییر دهد.

با این‌که با دنبال‌کردن تلاش‌های خانم کلارک و تیم وکلای جوهر سارنایف، احتمال این می‌رفت که جوهر را اعدام نکنند، باز هم خبر لغو حکم اعدام سر و صدای زیادی به پا کرد. پرونده‌ی جوهر سارنایف که برادر کوچک‌تر و بازمانده از تعقیب و گریز با پلیس در جریان بمب‌گذاری ماراتن بوستون بود، از پرونده‌های جنجالی سال‌های پیش بوده که به خاطر انگیزه‌ و اجرای عملیات سنگدلانه علیه آدم‌های بی گناه و بی دفاع، حتی همراهی گروه‌های همیشگی مخالف اعدام را هم نداشت.

اپیزود بدترین بدترین‌ها، به بهانه‌ی این پرونده، بیشتر در مورد رفتار حرفه‌ای و مدل کار کردن خانم جودی کلارک در پرونده‌هایی از این دست است که اگر تا حالا نشنیدید، حتما توصیه می‌کنیم در لیست اپیزودهای منتشرشده‌ی پادکست چنل‌بی کمی به عقب‌تر – حوالی پنج سال پیش – بروید و اپیزود شماره چهارم را پیدا کنید.

عکس‌های مربوط به پرونده‌‌ی بمب‌گذاری ماراتن بوستون را در این صفحه جمع کردیم: از نوجوانی جوهر گرفته تا نوشته‌هایی که با خط کج و کوله روی دیوار قایق مخفی‌گاهش نوشته بود.

در این مطلب هم راس بیکر سردبیر و مدیر وبسایت whowhatwhy سوال‌های بسیاری را در مورد بمب‌گذاری ماراتن بوستون پاسخ داده. خواندنی و کمی هم عجیب و غریب.

یک نظر
  1. ترامپ خواستار اعدام بمبگذار ماراتن بوستون شد به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: به ندرت کسی بیش از جوهر سارنایف، بمبگذار ماراتن بوستون لایق حکم اعدام است. دادگاه پذیرفت که این یکی از بدترین حملات تروریستی داخلی از زمان قساوت‌های ۱۱ سپتامبر است. با این حال دادگاه استیناف این مجازات مرگ را رد کرد.

    رئیس جمهوری آمریکا افزود: زندگی‌های بسیاری از دست رفت و ویران شد. دولت فدرال باید بار دیگر خواستار مجازات مرگ شود. کشورمان نمی‌تواند اجازه دهد که این تصمیم دادگاه استیناف اجرایی شود. همچنین مضحک است که این روند تا این حد طولانی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *