Skip to main content

اپیزود ۶۹ تا ۷۲ پادکست چنل‌بی قصه‌ی آتیلاست. مردی مجار تبار که در ترنسیلوانیای رومانی به دنیا آمد و  زندگی پر فراز و نشیبی رو تجربه کرده و ماجراهایی که از سر گذرونده به اندازه‌ای بوده که هم درباره‌ش فیلم ساخته‌ن و هم کتاب نوشته‌ن.

آتیلا امبروش از کجا اومده؟

آتیلا امبروش متولد اکتبر ۱۹۶۷ از یه خانواده‌ی فقیر در یکی از روستاهای ترانسیلوانیای رومانیه و الان یعنی شهریور ۱۳۹۹ شمسی که قصه‌ش از چنل‌بی تعریف می‌شه ۵۲ ساله‌س اما ما زمانی بهش ملحق می‌شیم که ۲۱ سال داره و با آویزون شدن از یه قطار از رومانی فرار کرده و می‌خواد وارد مجارستان بشه و در اصل اونجا رو وطن خودش می‌دونه. اما این ۲۱ سال هم آروم سپری نشده، برای آتیلا پر بوده از فقر، خشونت خانگی، تنبیه، زندان، تبعید و فرار. چون این جوون در رومانی چندان به قانون پایبند نبوده و مدام دردسر درست می‌کرده و بعدش هم که طی عملیات محیرالعقولی از اونجا میاد بیرون.

آتیلا بعد از ورود به مجارستان

امبروش بعد از اینکه وارد مجارستان می‌شه می‌ره اداره مهاجرت. اونجا وقتی ازش می‌پرسن که آیا پرونده قضایی داری یا نه، می‌گه ندارم اما دروغ می‌گه. اگه به اپیزود ۶۹ چنل‌بی گوش بدید می‌فهمید که داستان پرونده‌ی قضایی آتیلا تو رومانی چیه.

وقتی وارد مجارستان می‌شه چیزهایی رو تجربه می‌کنه که اگه تو رومانی می‌موند احتمالا هرگز فکرش رو هم نمی‌کرد. کارهای عجیب و غریبی که به هیچ‌کدومشون نه نمی‌گه و برای انجام هر کدوم هم پشتکار و اشتیاقی نشون می‌ده که اطرافیان به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرن.

عکس‌های مربوط به اپیزود اول ماجرای سریالی آتیلا: ترانسیلوانیا کجاست؟ را در این صفحه گذاشتیم، دیدن‌شون رو پیشنهاد می‌کنیم

مثلا اینکه وقتی رو تخت خوابگاه پلیس مجارستان جاگیر می‌شه، بهش کار دستیاری برق می‌دن. بعد از خوندن اخبار ورزش هاکی فکری می‌شه که بره تو یک باشگاه هاکی و گلر بشه و با اینکه گلر خیلی بدی بوده می‌تونه تو باشگاه برای خودش جایی باز کنه. مثلا اینکه از طریق یه آگهی براش دوست‌دختر پیدا می‌کنند و به آب و آتیش می‌زنه که دوست‌دخترش رو از خودش راضی نگه داره. مثلا اینکه مجبور می‌شه سه تا شغل رو همزمان داشته باشه که یکی از این شغل‌ها هم کندن قبر بوده و هر شب تا سر حد مرگ کار می‌کرده تا آخر هفته خسته برسه به دوست دخترش.‌ مثلا اینکه به پیشنهاد یه آدم رندوم وارد کار تجارت پوست بشه و از این راه درآمد زیادی داشته باشه و بتونه برای اولین بار طعم پول زیاد رو تو زندگیش بچشه.

اما هیچ‌کدوم اینها قصه‌ی اصلی زندگی آتیلا امبروش که به خاطرش به شهرت افسانه‌ای رسید، نیست. تازه از اینجا به بعده که زندگی پرتلاطم آتیلا برای ما شروع می‌شه و به شهرتی می‌رسه که درباره‌ش فیلم می‌سازند و کتاب می‌نویسند. سریال آتیلا در پادکست چنل‌بی رو دنبال کنید تا با شخصیت عجیب و غریب این آدم و تجربه‌های پرهیجانش بیشتر آشنا بشید.  

 

۲۶ دیدگاه

  • عطا گفت:

    لذت بردم واقعا از شنیدن قسمت اول این سریال مثل تمام اپیزودهای قبلی. ممنونم از تیم خفن چنل بی و علی بندری عزیز که با لحن بیان شیوا و روایتگری بینظیرش لحظه‌های خوبی رو میسازه ????

    • ناصر گفت:

      خسته نباشید.هر وقت که کار من و دوستم دور هست.یکی از داستانهای زیبای شما رو گوش میکنیم.در راه کار که با ماشین باید پیموده شود رو با صدای زیبا و گرم شما گوش میکنیم .خوشحالم که دوباره برگشتید.از تمام کسانی که کمک کنده شما هستن تشکر میکنم.

  • امیر گفت:

    جناب بندری شما فقط روایت کن 🙂

  • عاطفه گفت:

    برام جالب هست هم اینکه نمیدونستم رومانی و مجارستان همچین فضای دیکتاتوری داشتن و هم از این شخصیت جسور آتیلا که حالا تلاش اش برای داشتن زندگی بهتر به سمت جالبی رفته که شاید مورد تایید نباشه ولی اینکه هرکار رو به درستی انجام بدی حتی دزدی خیلی جالب هست.بی صبرانه منتظر قسمت بعدی هستم.ممنون از شما

  • مژگان گفت:

    جناب بندری گرامی، ذوق روایتگری شما، علت منزلت راویان شکرشکن را به ما یادآوری کرد… شیفتگی همه ما نسبت به داستان و داستان گویی…. لذت رانندگی در جاده فیروزکوه همراه با داستانهای شما، یک خاطره ماندگاره…. پاینده و برقرار باشید.

  • فرناز بهزادي گفت:

    هیچکدام از پادکست های ایرانی به خوبی چنل بی نیست ، آقای بندری بسیار با استعداده. طوری ماجراها را بازگو میکنه ، انگار که خودش در صحنه حضور داشته . همه چیز بجا و خوبه. هم لحجه، هم مکث ها ، هم توضیحات . موسیقی هم عالی و در اختیار پادکسته . واقعاً دست مریزاد !

  • سعید گفت:

    با درود، ضمن تشکر از تیم چنل بی..کس میدونه اسم فیلمی که از رو این ماجرا ساختن چیه؟

  • امیر حسین خارکن گفت:

    سلام جناب بندری
    خسته نباشید
    خیلی عالی بود
    فقط یه نکته یه جا گفتید پنیک( panic) زده که من انگلیسی بلدم فهمیدم منظورتون چی هست
    ببخشید اگه میشه کمتر از لغات انگلیسی وسط جملات فارسی استفاده کنید خیل ها نمی فهمن
    مرسی
    در ضمن من دیوونه پادکستونم
    الکی برنامه مسافرت میرم که تو مسیر پادکست شما رو گوش بدم
    هر بار که قسمتی منتشر می کنید من برنامه مسافرت می چینم
    و خیلی ارومتر میرم و سرعت کم شده تا قبل از رسیدن به مقصد اپیزود شما تموم بشه
    دمتون گرم
    خسته نباشید

  • محمد دانشور کیان گفت:

    واااای عاااالی بود
    به شدت لذت بردم و منتظر قسمت بعدم
    حتما گوش بدین

  • محمد گفت:

    سلام به جرات میگم بهترین داستان بود فقط بی صبرانه منتظر قسمت چهارمم

  • Majid گفت:

    Binahayat aliee hast karetuon ????????????????❤❤

  • Majid گفت:

    Khaste nabashin … Binahayat aliee hast karetuon ????????????????❤❤

  • حامد گفت:

    مثل همیشه عالی

  • مصطفی گفت:

    نمیدونم اولین پادکستی ک ازت شنیده بودم چی بود اما خسته بودم خیلیم خسته، بخاطر شغلم ک ۲۴ ۲۴ شیفت هستم.
    یادمه رسیده بودم ولی هنو پادکست ادامه داشت
    انقد هیجان‌زده بودم ک تو پارک سرکوچه قدم میزدم و شاخه‌های خشک رو یه جا تلمبار میکردم تا ببفهمم اون قاتل ک بچه‌هارو کنار رودخونه کشته بود کی بود. خودم حدس میزدم خوده پلیسه کشته باشه.
    ای

  • مهرداد گفت:

    سوای سرگرمی و دونستن داستان افراد و تجربیات منحصر به فردشون خیلی دید وسیعی از اتفاقات و جو حاکم بر جوامع دیگه به ادم می ده، در نهایت دید انسان رو بازتر می کنه، فوقالعاده‌این چنل بی

  • سپهرداد گفت:

    چقد شبیه رضا بیک ایمان‌وردیه خودمون، تصورم این بود که آلن دلون باشه.

  • محمدرضا گفت:

    خوش شانس تر از آتیلا نیست توی دنیا. یعنی شونزده دقیقه توی بانک باشی و دو تا ماشبن پلیسی که اعزام شدند برن قاطی باقالی ها…

  • لادن گفت:

    سلام اقای علی بندری من یک پادکتس گوش کن حرفه ای هستم کارم نقاشیه و در تمام طول روز در حالیکه نقاشی میکنم پادکست گوش میدم از فردوستی خوانی گرفته تا داستان سمک عیار تا هیرولیک و پرچم سفید و ده ها پادکست دیگه شما همیشه نفر اولین .
    واقعن افرین
    خسته نباشید چنل بی و بی پلاس همدم روزها و شبهای منه شما جزئی از خانواده من هستین یعنی بارها و بارها تمام اپیزودها رو گوش میدم بعضی وقتها برای سرگرمی و گاهی برای یادگرفتن.
    واقعن اولین و بهترین پادکست ایرانی هستین نمیتونم بگم به چندین نفر توصیه کردم که پادکست شما رو گوش بدن.شما برای روایت کردن ساخته شدین
    متشکرم هم از شما هم از تمامی همکارانتون
    خسته نباشین

  • پیمانه هوشمندزاده گفت:

    آقای بندری شما فقط روایت کن???????????? شما متولد شدی که روایت کنی ????????????

  • مهدی حسینی گفت:

    جالب بود. روایت عالی، خیلی از جزییاتی که در فیلمش هم به تصویر نیومده خیلی زیبا روایت شد.

  • Roya گفت:

    میتونم بگم عالی بودوچقدر کیف کردم کل داستاناروبعد چندسال بدون انتظارگوش دادم ممنون آقای بندری عزیز،کاش همه ما آدمابرای رسیدن به هدف هامون مثل آتیلا پرتلاش باشیم،اما درراه درست واینکه بدونیم طمع کارمونوخراب میکنه❤️

  • Roya گفت:

    کاش بدونم بعد خوندن این داستان الان کدوم اپیزودو گوش کنم که کیفم کوکتر بشه????

دیدگاهتان را بنویسید