Skip to main content

عکس مربوطه به غروب یه چهارشنبه‌ای از ماه اکتبر ۲۰۱۱. هوا رو به تاریکی می‌ره، جاده در دوردست معلومه و جسدهای زیادی یه زمین چمنی تو اهایو رو فرش کرده. یه عالمه حیوون عظیم زیبا قتل عام شده‌ن. ۱۸ ببر، ۱۷ شیر، ۸ خرس، ۳ یوزپلنگ و … . یه سری ماشین هم بالا سر این اجساد پارک شدن که احتمالا مربوط به پلیس و باغ وحش و مقامات محلی هستند. اینجا جنایتی علیه حیوانات اتفاق افتاده یا قضیه چیز دیگه‌ایه؟

این عکس که معلوم نیست عکاسش کیه تبدیل به یه عکس جهانی شد. تصویری مهیب از حادثه‌ای دلخراش که تو اپیزود ۳۸ پادکست چنل‌بی به اسم کشتی نوح ماجراش رو می‌شنوید. بیشتر از دوسال از انتشار این اپیزود تو پادکست چنل‌بی می‌گذره و هنوز یکی از اپیزودهای پرطرفداره که البته همونطور که از این عکس معلومه اون رو نباید به همراه بچه‌ها یا آدم‌های حساس گوش داد.

کشتی نوح (تعبیری که مدیر سابق باغ وحش کلمبوس به کار برد) نزدیک یه انبار و زمین بازی تو زانزویل اوهایو به گل نشست. یه مرد میانسال به اسم سم کوپچاک که با مادر ۸۴ ساله‌ش زندگی می‌کرد اولین‌بار متوجه شد یه اتفاق‌هایی داره در مزرعه‌ش میفته که عادی نیست، هم اسب خودش و هم اسب‌ مزرعه‌های اطراف بی‌قرارن. و بعد دور اتفاقات تندتر و تندتر شد و ساعاتی بعد جهان رو متوجه خودش کرد.

وجود اون همه حیوون در اون مزرعه و روستا چیز عجیبی نبود. همه می‌دونستن که یه آدمی به اسم تری تامسون همچین حیوون‌هایی نگهداری می‌کنه، چیزی که عجیب بود این عکس بود. این حیوون‌ها به جای مزرعه‌ی تامسون از مزارع و زمین‌های اطراف سر درآورده بودن و بعد به این شکل فجیع کشته شده بودن. تعداد لاشه‌ها اینقدر زیاد بود که این عکس فقط بخشی از اون رو پوشش داده.

محاله این عکس رو ببینی و راحت از کنارش بگذری و نخوای بدونی چه اتفاقی افتاده. ولی در عین حال سخته که توجیهی رو برای این قتل عام قبول کنی و بخوای به مسببان کشتار حق بدی. تو اپیزود ۳۸ پادکست چنل‌بی ماجرا یک روز قبل از گرفتن این عکس شروع می‌شه و بعد از شرح واقعه می‌رسیم به اینکه این اتفاق چرا و چطوری افتاد و این حیوون‌ها چرا از محل زندگی خودشون خارج شده بودن و صاحبشون یعنی تری تامسون چه نقشی تو این ماجرا داشته. اگه دنبال فهمیدن شرحی جامع از این عکس هستید اپیزود سی و هشتم رو حتما بشنوید.

 

۴ دیدگاه

  • محمد گفت:

    آقااااااااااااااا چ جالب اتفاقا دقیقا همین روزی ک این پست و گذاشتید، روز قبلش برا اولین بار این اپیزودو گوش دادم :)))))

  • راحیل گفت:

    چرا واقعا
    غم انگیز توصیف نمیکنه عمق فاجعه را
    همش تو ذهنم این سوال میچرخه که چرا بیهوش نکردند و موجودات بی زبان را کشتند

  • محمد گفت:

    کاش همه مردم ایران بتونند این‌اپیزودها رو گوش‌بدند کاش مطبوعاتمون ازاد باشه و از همه بیشتر میفهمم چقدر ما از دنیا‌عقبیم مهصوصا توی سیستم قضایی خودمون
    کار بزرگی میکنید دست مریزاد

  • مهدی گفت:

    پادکست بسیار جالبی بود البته تری تامسون نمی بایست با حیوانات را قربانی کار های خودش بکند و اینکه قصه عجیبی بود و در نهایت هم زنش چیزی از ماجرا را بیان نکرد که قضیه از دید اون هم گفته بشود

دیدگاهتان را بنویسید