Skip to main content

این یه عکس به ظاهر ساده‌س، شبیه همه‌ی عکس‌های یادگاری، ولی یه داستان واقعی و اعجاب‌آور پشتش وجود داره. نقطه‌ شروع داستان می‌تونه خود این عکس باشه. چهار برادر که دو به دو با هم دوقلوی هم‌سان هستند. این رو بدون اینکه قصه رو بدونیم، از رو همین تصویر می‌شه فهمید. در شباهت اجزای صورت، ژست‌ها، حالت دست‌ها و پاها و حتی حس و حالی که در چهره‌ها وجود داره. شاید هم عکاس ازشون خواسته این ژست رو بگیرن. استفان روییز عکس رو برای نیویورک‌تایمز گرفته که منبع اصلی ما در اپیزود هشتم پادکست چنل‌بی به اسم برادران مخلوطه. اما حتی اگه عکاس هم این ژست رو ازشون خواسته باشه، باز فرق چندانی در اصل ماجرا نمی‌کنه.

داستان از کجا شروع شد؟

ماجرا  تابستان ۲۰۱۳ در بوگوتا پایتخت کلمبیا شروع می‌شه. دو تا زن یعنی جنت و لورا می‌خوان برن قصابی و جنت قصابی‌ای رو پیشنهاد می‌ده که یکی از آشناهاشون که پسر جوونیه اونجا کار می‌کنه. می‌رن و لورا می‌‌بینه قیافه‌ی این پسر جوون با یکی از همکارهاش مو نمی‌زنه جوری که اول خیال می‌کنه خودشه و باهاش سلام علیک گرمی می‌کنه ولی می‌بینه اون مثل غریبه‌ها، مثل کسی که اولین‌باره می‌بیندنش بهش جواب می‌ده. لورا پی قضیه رو می‌گیره و ول نمی‌کنه و از دلش ماجرایی در میاد که توجه خیلی از رسانه‌ها رو به خودش جلب می‌کنه  و یکی از پرخواننده‌ترین گزارش‌های بلند سال ۲۰۱۵ نیویورک‌تایمز می‌شه.

دوقلوهایی با زندگی‌های غیر همسان

ماجرا اینه که ۲۶ سال پیش از این تاریخ، جوان قصاب وقت تولد تو بیمارستان به اشتباه از برادرش جدا شده و تحویل یک خانواده‌ی دیگه داده شده. یعنی این پسر با پسر دیگه‌ای جابه‌جا شده که اون پسر هم با برادرش دوقلوهای همسان‌ بودن. دوتا برادر از والدین مختلف به یه خانواده، و دو برادر دیگه هم به یه خانواده‌ی دیگه داده شدن. همه‌ی اینها تو یه شهر زندگی می‌کردن ولی تا قبل اینکه لورا نسبت به قضیه کنجکاو بشه از وجود هم بی‌خبر بودن. حالا باید دید این برادرها چه جوری قضیه رو باور می‌کنن، وقتی اولین‌بار هر کدومشون با قل دیگه‌ش مواجه می‌شه واکنشش چیه. زندگی هر کدوم چه‌طوری پیش رفته و  به کجا رسیده. قصه یه وجه دیگه هم داره که برای کسانی که به صورت علمی رو دوقلوهای همسان کار می‌کنن خیلی غنیمته و اونها رو به جواب این سوال نزدیک می کنه که محیط چه تاثیری در رشد و تفاوت شخصیتی دوقلوهای همسان می‌ذاره. چون دوقلوهای همسان خیلی از نظر ژنتیکی به هم شبیهن و در حقیقت هر دو از یک تخمک به وجود اومدن. حالا که این دو جفت در محیط‌های متفاوت رشد کردن و بزرگ شدن چقدر شخصیت و رفتارشون از هم دوره؟ اپیزود برادران مخلوط هم یه وجه دراماتیک داره و هم از نظر بررسی‌های علمی جذابه. اما مساله‌ی اصلی اینه که اینها هر کدوم چطوری این حقیقت بزرگ رو در زندگی‌هاشون جا می‌دن و از حالا به بعد چطوری قراره زندگی کنن. آیا پی بردن به واقعیت زندگی‌شون براشون جذاب و دلپذیره یا اینکه اوضاعشون رو به هم می‌ریزه و براشون بحران هویت به بار میاره؟ برای دونستن قصه‌شون پیشنهاد می‌کنیم اپیزود ۸ پادکست چنل‌بی رو بشنوید.

۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید