skip to Main Content
شهر زندگی دبرا گرین چه جور جاییه؟زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

شهر زندگی دبرا گرین چه جور جاییه؟زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

قصه‌ی سریال جدید پادکست چنل‌بی یعنی دبرا تو کانزاس‌ سیتی می‌گذره. والدین دبرا گرین اونجا زندگی می‌کردن و دبرا هم همونجا دانشگاه رفت و بعد با همسر و بچه‌هاش در یکی از محلاتش مشغول زندگی شد. وقتی اسم این شهر رو تو گوگل جست‌وجو می‌کنیم به سوال‌های جالبی می‌رسیم که مردم از گوگل دارن. مثلا می‌پرسن که آیا کانزاس سیتی یه شهر خطرناکه؟ آیا کانزاس سیتی بیابونه؟ برای چی این شهر قلب آمریکا لقب گرفته؟ برای چی دو تا کانزاس داریم؟ چند تا میلیاردر تو کانزاس سیتی زندگی می‌کنن؟ اینجا می‌خوایم یه کم درباره‌ی این شهر حرف بزنیم که لوکیشن مهمی در داستان دبرا به حساب میاد.

کانزاس سیتی کجاست؟

کانزاس سیتی شهریه که در مرز ایالت میزوری و ایالت کانزاس قرار گرفته. پس کانزاس ایالته و کانزاس‌ سیتی شهره. اگه نقشه‌ی آمریکا رو بدن یه آدم تصور کنیم، کانزاس سیتی دقیقا قلب این آدمه‌س، شهری وسط این کشور پهناور اما یه کم متمایل به چپ. سال ۱۸۵۰ به عنوان یک شهر مستقل به رسمیت شناخته شده، یکی از ده شهر بزرگ آمریکاست و بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داره. پولدارترین شهر آمریکا نیست اما پولدارهای زیادی اونجا زندگی می‌کنن. بیابونی هم نیست، هرازگاهی بارون و برف هم داره و میزبان گردبادهای خوفناکی هم هست و یکی از القابش کوچه‌ی گردبادهاست و لقب دیگه‌ش شهر فواره‌ها.

باربیکیو کانزاس سیتی پادکست چنل‌بیبهش می‌گن پایتخت باربیکیو

کانزاس‌ سیتی به باربیکیو و استیکش معروفه و بهش لقب پایتخت باربیکیوی دنیا رو هم دادن. رستوران های مشهور باربیکیو و استیک داره که بعضی‌هاشون قدمت صد سال و بیشتر دارن و یکی از رستوران‌هاش به نام آرتور برایان از چهار رییس‌جمهور وقت آمریکا از جمله هری ترومن، جیمی کارتر، بیل کلینتون و باراک اوباما پذیرایی کرده.

باربیکیوی کانزاس سیتی از این جهت مشهوره که انواع متنوعی از گوشت رو روی باربیکیو با پخت ملایم کباب می‌کنن. از گوشت گاو و خوک گرفته تا مرغ، بوقلمون، ماهی، انواع سوسیس و هر چیز گوشتی دیگه‌ای. یه سس گوجه‌فرنگی هم دارن که امضای باربیکیوهای کانزاس‌ سیتی محسوب می‌شه که بعد از اینکه فرایند پخت کامل شد روی گوشت می‌ریزن و در بشقاب علاوه بر گوشت لوبیای پخته، سیب‌زمینی سرخ‌ شده و سالاد کلم و مخلفات دیگه می‌ذارن.

جرم و جنایت زیادی اینجا اتفاق می‌افته

کانزاس‌ سیتی فقط تفرجگاه شکموها محسوب نمی‌شه و برای چیز دیگری هم معروفه که خیلی فاصله داره از شهرت اولش. در یکی از جرم‌خیزترین ایالت‌های آمریکا یعنی میزوری قرار گرفته و آمار جرم و جنایت در خود این شهر هم بالاست. امسال و طبق آمار اف‌بی‌آی پنجمین شهر خطرناک و پر جرم و جنایت در آمریکا شناخته شد به طوری‌ که میزان خشونت در هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۶۵۴ نفره. رتبه‌ی بالای جرم در این شهر رو تا حد زیادی می‌شه به میزان قتل در اون نسبت داد. از هر ۱۰۰ هزار نفر در این شهر ۲۳.۵ نفر به قتل می‌رسن که از حد متوسط که ۵ قتل در ۱۰۰ هزار نفره خیلی بالاتره. می‌گن ریشه‌ی جرم‌خیز بودن این شهر برمی‌گرده به جنگ‌های داخلی آمریکا که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ اتفاق افتاد و کانزاس‌ سیتی هم درگیر اون شد. جسی جیمز خلافکار افسانه‌ای آمریکا، در میزوری و نزدیکی این شهر به دنیا اومده و به همراه باند تبهکارش خیلی از کارهای غیرقانونیش رو در این شهر انجام داده.

تا اینجای پادکست سریالی چنل‌بی که بوی جرم و جنایت نمیاد و به نظر در کانزاس‌ سیتی همه‌‌چیز داره در آرامش نسبی سپری می‌شه. آیا تا پایان هم این روزمرگی معمول در شهر حفظ خواهد شد؟ باید اپیزودهای بعدی دبرا رو بشنویم.

 

عکس بالای این مطلب از این‌جاست.
4 نظر
  1. من واقعا موافقم من چند سالی تو کانزاس زندکی کردم البته یه شهر کوچیکتر به اسم ویچیتا، هر وقت مجبور می شدیم که بدای سفر به آتلانتا و دبدار خانواده از جاده میزوری عبور کنیم و شب بود ناامنی شهر تا تو مغز استخوان آدم نفوذ می کرد. پمپ بنزین خلوت تو چند ثانیه پر می شد از موتور سوارهایی که سوار هارلی دیویدسون بودن و بعضا حتی رو پلک هاشون هم تتو شده بود که خیلی بد حتی با هم صحبت می کردن و تینیجرها هم تو اطراف میزوری ترسناکن واقعا تصویر خیلی از اونها آدم رو نگران آیندشون می کنه ….
    خدا رو شکر که ما الان جورجیا هستیم و دختر من مجبور نیست تو محیط غرب وحشی آمریکا بزرگ بشه
    خدا رو شکر که ما الان جورجیا هستیم و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *