skip to Main Content
عاقبت دبرا و سیدنی چه شد؟زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

عاقبت دبرا و سیدنی چه شد؟زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

داستان دبرا جوری شروع شد که فکر می‌کردیم قراره در پادکست سریالی چنل‌بی با یه قهرمان طرف باشیم. دختری خاص و پر انرژی که روابط اجتماعی خوبی داشت و تو تحصیل موفق بود و انگار می‌دونست از زندگی چی می‌خواد و چه مسیری باید بره تا به رویای آمریکایی برسه. اما تقریبا از اواسط داستان بود که متوجه شدیم چیزهای زیادی سر جاشون نیستند و مسیری طی شد که دبرا رو تبدیل به ضد قهرمان کرد.

دبرا گرین پادکست چنل‌بی 6دبرا الان کجاست؟

دبرا نوامبر سال ۱۹۹۵ یک‌سال بعد از آتیش‌سوزی، وقتی سیدنی رو گذاشت کلاس باله، دستگیر شد. سیدنی ۱۱ ساله با نام واقعی کیت، تنها بچه‌ی بازمانده‌ی دبرا و مایک بود که تونسته بود خودش را از آتیش‌سوزی نجات بده. وکلای دبرا گفته بودن که بذارید خودش رو معرفی کنه و دستگیرش نکنید، اما پلیس به این نتیجه رسیده بود که رفتارش غیرقابل پیش‌بینیه و باید با غافلگیری به دامش انداخت. دبرا به دو اتهام قتل درجه یک، دو اتهام اقدام به قتل درجه یک و یک فقره آتیش‌سوزی سنگین متهم شد. تو کنفرانس مطبوعاتی بعد از دستگیری، دادستان منطقه “شرایط داخلی” رو انگیزه‌ی جنایت‌ها دونست. دبرا اول به زندانی در میسوری فرستاده شد و بعد با پرداخت سه میلیون دلار وثیقه به بازداشتگاه بزرگسالان شهرستان جانسون تو کانزاس‌سیتی تحویل داده شد. این بالاترین وثیقه‌ای بود که تا اون زمان در اون منطقه تعیین شده بود.

یک‌ سال بعد یعنی در دسامبر ۱۹۹۶ دادگاهش برگزار شد. تو اپیزود آخر این پادکست سریالی شنیدید که دادگاه چطور پیش رفت. شرط گذاشتند دبرا تمام اتهامات رو قبول کنه تا بهش حکم اعدام ندن. به جای اعدام، دو حبس همزمان ۴۰ ساله بدون امکان آزادی مشروط گرفت. اولین زمانی که می‌تونه تقاضای عفو کنه ۴۰ سال بعد از تحمل حبس خواهد بود. در سن ۴۵ سالگی رفت زندان تا احتمالا سال ۲۰۳۵ در ۸۵ سالگی از همون زندان کانزاس سیتی آزاد بشه.

تلاش برای آزادی

دبرا سال ۲۰۰۰ از دادگاه تقاضای تجدید نظر در حکمش رو کرد. با این استدلال که زمان ارتکاب جرم تحت تاثیر داروها بوده و اختیاری از خودش نداشته. دادگاه تشکیل شد اما دفاع دبرا رو نپذیرفتن و بهش گفتن اگه بخواد اصرار کنه بهش حکم اعدام می‌دن.

سال ۲۰۰۳ دبرا تلاش کرد از سلول خودش از زندان فرار کنه. اما نقشه‌ی خوبی نچیده بود و دستگیر شد و به سلولش برگشت. سال ۲۰۰۴ حکم اعدام در ایالت لغو شد و دبرا دوباره تقاضای تشکیل دادگاه کرد که تقاضاش پذیرفته نشد.

یک دهه گذشت تا در سال ۲۰۱۶ دوباره درخواست تشکیل دادگاه کنه. با این استدلال که هیات منصفه در دادگاهی که حکم به مجرم بودنش داده، حضور نداشته و حکم رو فقط قاضی صادر کرده و دادگاه فاقد صلاحیت بوده. حرفش باز هم پذیرفته نشد.

دبرا گرین پادکست چنل‌بی 2سیدنی چی شد؟

سیدنی بچه‌ وسطی بود. بعد از تیم به دنیا اومد. به نظر می‌رسید هم هوای مادرش رو داره و هم پدرش رو. بعد از آتیش‌سوزی همچنان پیش دبرا موند و مادرش رو قربانی رفتار پدرش می‌دونست. دبرا که دستگیر شد، سیدنی رو فرستادن پیش پدر و مادر مایک. دادگاه هم حکم کرد که با اونها زندگی کنه.

دبرا از زندان برای سیدنی نامه می‌نوشت تا بهش بگه که بی‌گناهه. اینطور که این‌طرف و اون‌طرف می‌خونیم سیدنی باله رو ادامه داده و با پدرش هم روابط خوبی داشته. با مادرش هم خوب بوده و برای درخواست‌های تجدید نظر کمکش می‌کرده. وقتی تحقیقات و بازجویی پلیس تموم شده، دیگه از اومدن جلوی دوربین رسانه‌ها و هر مصاحبه‌ای سر باز زده. می‌خواسته بعد از اون اتفاق هولناک، زندگی آروم و بدون جنجالی داشته باشه و کمتر انگشت‌نمای مردم باشه. همین‌طور هم شده. در جست‌وجوهای اینترنتی کمترین ردپایی ازش پیدا می‌شه. الان ۳۷ ساله‌س و می‌گن که ازدواج کرده و بچه داره و همچنان به زندگی بدون جنجالش ادامه می‌ده.

22 نظر
  1. اینکه یه آدمی که خیلی نرمال و حتی بالاتر از معیارهای اجتماعی چطور ممکنه تبدیل به این بشه که بچه های خودشو آتیش بزنه واقعا سوال هولناکیه نمیدونم شاید. من یکی میشناسم که به شدت اعتیاد داشت همزمان چندتا ماده صنعتی خطرناک رو به مدت چند سال استفاده می‌کرد.ولی الان حدود ۱۰ ساله هیچی نمی‌کشه حتی مشروب و سیگار و هیچکس باور نمیکنه که این یه زمانی اعتیاد داشته.واقعا سیر تحول آدم از کجا شروع میشه و چطور یه آدم میتونه ۱۸۰ درجه توی زندگیش تغییر کنه.من از هر فرصتی برای تشکر از چنل بی دریغ نمیکنم البته بصورت عملی یعنی معرفی کردن چنل بی.مرسی

  2. مثل همیشه عالی.انقدر خوبید که من همه اپیزدارو گوش کردم بعضیاشم دوبار گوش کردم.مرسی که هستید از همسرم ممنونم که شمارو بهم معرفی کرد.خیلی تو زندگیم تأثیر داشته پادکستاتون.🙏💯

  3. Do not stand at my grave and weep
    I am not there. I do not sleep.
    I am a thousand winds that blow.
    I am the diamond glints on snow.
    I am the sunlight on ripened grain.
    I am the gentle autumn rain.
    When you awaken in the morning’s hush
    I am the swift uplifting rush
    Of quiet birds in circled flight.
    I am the soft stars that shine at night.
    Do not stand at my grave and cry;
    I am not there. I did not die.

  4. خیلی خیلی پادکست جذابی بود و با صدای آقای بندری جذاب ترم شده بود.پادکست لوسی هم فوق العاده بود.آقای بندری میشه خواهش کنم لطف کنید و از تدی باندی هم یه سریال بسازید چون واقعا هم پتانسیل چند قسمت شدن رو داره هم جذابه.و بازم ممنون میشم که کاملا با جزییات باشه مثل لوسی.من تمام منابع فارسی رو زیر و رو کردم برای همین میخوام بدونم تو منابع غیر فارسی چی نوشتن.بازم ممنونم از چنل بی و آقای بندری که انقدر جذاب و عالیه

  5. بعد با پرداخت سه میلیون دلار وثیقه به بازداشتگاه …

    خواننده دیگری هم با خواندن این جمله، به این سوال رسید که چه کسی چنین وثیقه‌ای را پرداخت کرده؟

    حدس من این است که هیچکس. دبرا آزاد نشد. اشتباه در ترجمه موجب این سوء‌تفاهم شده و باید بجای “پرداخت” از لغت “قرار” استفاده می‌شده.
    چه بسا حدسم اشتباه بوده باشد و دبرا با وثیقه آزاد شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *