Skip to main content

مرکل آنگلا مرکل برای بیشتر از یه دهه قدرتمندترین زن در جهان بود اما حتی قدرتمندترین زن در جهان هم مورد بازخواست قرار می‌گیره که چرا ناخن‌های دستش رو مانیکور نمی‌کنه و چرا لباس‌های یکنواخت می‌پوشه. چیزی که در مورد مردان قدرتمند حتی به ذهن هم خطور نمی‌کنه چه برسه به اینکه تبدیل به برنامه‌ی تلویزیونی و گزارش و مقاله بشه. ما تو اپیزود ۲۷ پادکست چنل‌بی از مرکل و شخصیت قدرتمندش گفتیم.

می‌گن مرکل زیاد موقع حرف زدن دستاش رو تکون می‌ده، بنابراین باید به زیبایی ناخن‌هاش توجه بیشتری داشته باشه. لاک بزنه و مرتب و زیبا نگهشون داره. یا اینکه مرکل چرا فقط کت‌های یک‌جور می‌پوشه و اگه بخواد تنوعی بده به عوض کردن رنگشون بسنده می‌کنه؟ یا حتی اینکه چرا یه لباس رو دوبار و بیشتر می‌پوشه؟ مرکل خودش در جواب این انتقادها می‌گه اگه یک مرد بود محال بود چنین ایرادهایی ازش گرفته بشه. اگه یه مرد صدبار هم یه کت و شلوار سرمه‌ای رو بپوشه مشکلی پیش نمیاد اما اگه اون چهار بار در طی دوهفته کت بلیزر تنش کنه کار به اعتراض های جمعی می‌کشه. مرکل می‌گه تمام مساله اینه که یک زن در آلمان قدرت اول رو داره.

تحلیل‌های زیادی روی لباس‌های مرکل و ظاهرش نوشته شده. از رنگ کت و شلوارهایی هم که می‌پوشه رمزگشایی می‌کنن و پیام‌های مشخص و قاطعی از توشون درمیارن. متخصص‌های رنگ بارها لباس‌هایی رو که می‌پوشه ارزیابی کردن و منظوری رو که مرکل از پوشیدنشون داره به اطلاع عموم رسوندن.

angela merkelمرکل از سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت تنوع خیلی زیادی به رنگ کت‌هایی که می‌پوشه بده. از قرمز گوجه‌ای گرفته تا سبز چمنی، از صورتی تا انواع و اقسام رنگ‌های آبی.  یه متخصص رنگ می‌گه مرکل وقتی سبز می‌پوشه معلومه که به جلسه‌ یا قراری که داره اهمیت زیادی می‌ده. رنگ سبز نشانه‌ی تصمیم‌گیری‌های سیاسی کمتر محبوبه. رنگهای خاموش رو برای رویدادهای رسمی ملی انتخاب می‌کنه و رنگ‌های قوی مربوط می‌شه به رویدادهای بین‌المللی کمتر رسمی. مرکل دوست داره تو سفرهای خارجی آبی بپوشه و می‌شه گفت این رنگ، رنگ محبوب صدر اعظمه که تصور نظم و هماهنگی و اهمیت رو منتقل می‌کنه که به نوعی ارزشهای آلمان به حساب میاد.

مرکل رنگ صورتی و نارنجی رو برای رویدادهایی که در اون با شهروندان مواجه می‌شه انتخاب می‌کنه تا خوش بینی، شادی و روشن‌بینی رو منتقل کنه. در حالی که قرمز رنگ قدرت و تجسم شور و انرژیه، مرکل هرگز مذاکرات حزبی رو با رنگ قرمز هدایت نمی‌کنه و این نمی‌تونه تصادفی باشه بلکه اون رو یه حرکت قدرتمند می‌دونن و می‌گن نشانه‌ی اینه که نباید ریسک کرد و باید متعادل بود. انتخاب کت خاکستری هم برای جلسه‌های رودررو و برای برابر نشان دادن فضای دیداره.

تمام لباس‌های مرکل رو طراحان آلمانی طراحی کردن و خیاط‌های آلمانی دوختن و تو کمد لباس‌هاش کت‌های دست‌دوز زیادی وجود داره که بیشترشون سه دکمه با یقه‌ی بلیزر هستند. اون خیلی دوست نداره درباره‌ی ظاهرش اظهار نظر کنه چون حرف زدن از سر و شکل و لباس‌هاش رو حاشیه‌ای می‌دونه که از متن دورش می‌کنه اما همین حواشی که اطرافش وجود داره نشون می‌ده در طول بیشتر از یه دهه فعالیت به عنوان تنها زنی که طولانی‌ترین دوره‌ی ریاست بر یک کشور رو داشته، با چه چالش‌های نالازمی روبرو بوده.  

منبع: Forbes

عکس بالای این مطلب از این‌جاست.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید