Skip to main content

مانیونگا راه زیادی رو طی کرد تا به این مدال نقره‌ی المپیک رسید. قصه‌ش رو تو اپیزود ۴۸ پادکست چنل‌بی شنیدیم. به اصطلاح از زمین‌های خاکی شروع کرد، استعدادش تو پرش طول کشف شد، مربی‌های خوبی سر راهش قرار گرفتن، زمین خورد و بلند شد و بلندش کردن، به المپیک رسید، دوم شد و بعد به قهرمانی جهان دست پیدا کرد اما باز مسائلی رو به وجود آورد که نتونست که تو اوج بمونه.

سه چهار ماه پیش در ماه ژوئن ۲۰۲۱ خبر رسید که برای چهار سال از حضور در مسابقات منع شده. قضیه از این قرار بود که تست دوپینگش مثبت از آب در اومد و از حضور در مسابقات برای چند سال محروم شد.

مسئولان مسابقات دو و میدانی گفتن که مانیونگا در یک دوره‌ی یک ساله سه تا تخلف مختلف داشته. سال ۲۰۱۹ هم یکی از آزمایشات دوپینگش مثبت از آب دراومده بود و این آخری باعث شد دیگه مجازات شدیدی براش در نظر بگیرن و محرومیت چهار ساله‌ی قهرمان جهان تا دسامبر ۲۰۲۴ ادامه داره، از جمله اینکه تو المپیک توکیو که چندماه پیش برگزار شد نتونست حضور پیدا کنه و المپیک ۲۰۲۴ پاریس رو هم از دست می‌ده.

این اولین و دومین بار نیست که مانیونگا دوپینگ می‌کنه و به روش‌های مختلف قوانین مسابقات رو دور می‌زنه. یه بار دیگه هم در سال ۲۰۱۲ تست متامفتامینش مثبت شده بود و به مدت ۱۸ ماه از شرکت تو مسابقات محرومش کردن.

حکم منتشر شده در آخرین پرونده‌ی انضباطی مانیونگا می‌گه که این ورزشکار و وکیلش به درخواستهای شرکت در جلسه‌ی رسیدگی تخلفاتش جواب ندادن و این حکم در غیاب اونها صادر شده.

مانیونگا در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نقره گرفت و یک سال بعد تو لندن با جهش ۸.۴۸ متری عنوان قهرمانی جهان رو به دست آورد. سال ۲۰۱۹ در دوحه قطر هم به عنوان چهارمی دست پیدا کرد. ولی به نظر می‌رسه ظرفیت موندن تو اوج و کسب مدال و مقام‌ قهرمانی رو نداره و برای حفظ موقعیتش به راه‌هایی متوسل می‌شه که قانونی نیست و پشت هم لو می‌ره. ولی اینجور که پیداست انگار دست بردار نیست و مدام به تخلفاتش ادامه می‌ده. ریشه‌ی این رفتارها رو می‌شه از روایتی که تو اپیزود ۴۸ پادکست چنل‌بی شنیدیم، فهمید.

منبع: آسوشیتدپرس

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید