Skip to main content

چند وقت پیش در وبسایت چنل‌بی چند تا پادکست فارسی گفتگویی یا مصاحبه‌ای پیشنهاد کردیم. در این یادداشت سراغ سه تا پادکست غیرفارسی رفتیم و اپیزودهایی از اون‌ها رو پیشنهاد می‌کنیم اگر برای شما هم جالبه بشنوید.

اگر به دنبال پادکست‌های جدید هستید تگ پیشنهاد پادکست رو در چنل‌بی از دست ندید، ما هر چند وقت یک بار پادکست فارسی و غیر فارسی معرفی می‌کنیم. شما هم اگر پیشنهادی دارید همین جا کامنت بذارید.

بریم سراغ سه تا پیشنهاد این پست.

پیشنهاد پادکست گفتگویی 1 پادکست فارسی چنل‌بی

پادکست: The Verywell Mind Podcast with Amy Morin

اپیزود: ۱۷۸ – This Is How You Get 2% Better With NFL Player/Neurosurgeon Myron Rolle

طول اپیزود: ۳۶:۰۰

چرا این اپیزود را پیشنهاد می‌کنیم:

این اپیزود گفتگویی است با مایرن رول Myron Rolle که نه تنها بازیکن فوتبال آمریکایی در NFL آمریکا بوده که جراح مغز و اعصاب هم هست. می‌تونیم حدس بزنیم که جراح بودن و در مهم‌ترین لیگ فوتبال آمریکایی بازی‌کردن در کنار هم چقدر دور از ذهن به نظر می‌رسه. شاید همین بتونه انگیزه‌ی خوبی باشه که چند دقیقه به حرف‌های مایرن گوش کنیم و ببینیم برای این سه تا مشکل چه پیشنهادهایی داره:

  1. چرا برای رسیدن به اهداف بزرگ‌مون به مشکل می‌خوریم؟
  2. وقتی هدف‌های مختلف و متعددی داریم، از کجا و چطور باید شروع کنیم؟
  3. چرا خودمون رو با دیگران مقایسه می‌کنیم؟

موضوع این اپیزود چیه:

مایرن که شاگرد خیلی خوب و ورزشکار برجسته‌ای در دوران دبیرستان بوده، توی هجده سالگی مجبور می‌شه بین بازی برای NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکا) و یا ادامه تحصیل یکی رو انتخاب کنه. مایرن درس خوندن رو انتخاب می‌کنه و جراح مغز و اعصاب می‌شه. اما عشق به فوتبال آمریکایی ولش نمی‌کنه و برای NFL هم بازی می‌کرده. مایرن می‌گه مهم‌ترین جمله‌ی زندگیش رو اولین بار از مربی ورزشش شنیده: لازم نیست یهو تغییرات اساسی کنید، فقط هر روز ۲% بهتر از دیروز بازی کنید.  

مایرن اعتقاد داره که اهداف بزرگ رو باید به اهداف کوچکتر تقسیم کرد تا قابل کنترل و دست‌یافتنی بشن. می‌گه برای هرچیزی و هر کاری باید معنایی پیدا کرد و برای انجامش دلیلی داشت. مایرن داره کتاب جدیدی در مورد همین ۲% بهتر بودن چاپ می‌کنه و این اپیزود فرصت خوبیه که خلاصه‌ی اون کتاب رو از خود نویسنده‌اش بشنویم و ازش یاد بگیریم.

در اپل پادکست بشنوید

در اسپاتیفای بشنوید

در گوگل پادکست بشنوید

در کست باکس بشنوید

پیشنهاد پادکست پادکست جنایی the daily crime پادکست فارسی چنل‌بی

پادکست: Daily Crime

اپیزود: He was friend with everybody

طول اپیزود: ۲۰:۲۰

چرا این اپیزود را پیشنهاد می‌کنیم:

این پادکست پنج روز در هفته منتشر می‌شه و در هر اپیزودش خیلی کوتاه در مورد جرم و جنایت‌هایی می‌شنویم که کمتر ازشون حرف زدن یا سال‌هاست که پرونده‌هاشون مسکوت مونده. هر اپیزود مصاحبه‌ای با یک افسر پلیس، یک کارآگاه و یا حتی یک روزنامه‌نگار محلیه که قصد داره پرونده‌‌ی موردنظرش رو یک قدم به برقراری عدالت نزدیک‌تر کنه. این اپیزود در مورد یک مکانیک اتومبیله که یک روز از محل کارش غیب می‌شه پلیس به طرز حیرت‌انگیزی می‌فهمه چه بلایی سر این آدر خیر و محبوب اومده. 

موضوع این اپیزود چیه:

یک شب زمستون سال ۲۰۲۰ در جورج تاون تگزاس، هاروی هیوبر صاحب یک تعمیرگاه ماشین به خونه برنمی‌گرده و خانواده‌ش صبح روز بعد هاروی رو به عنوان گمشده به پلیس گزارش می‌کنند. تنها چیزی که همه در مورد این تعمیرکار خوشنام شهر می‌دونند اینه که شب آخر داخل تعمیرگاهش با چند نفر در مورد موضوعات مذهبی بحث می‌کرده. در بازجویی از افراد مختلف یک نفر به نام جیمی که اتفاقا خلافکار سابقه‌داری هم هست و از دوستان هاروی بوده توجه پلیس رو جلب می‌کنه.

داستان با هر مصاحبه پیچیده‌تر می‌شه. جسد هاروی هیوبر رو هیچ وقت پیدا نمی‌کنند، پس کارآگاه‌ها از کجا مطمئن می‌شن که حتما کشته شده؟

در اپل پادکست بشنوید

در اسپاتیفای بشنوید

در گوگل پادکست بشنوید

در کست باکس بشنوید

پیشنهاد پادکست پادکست dateline پادکست فارسی چنل‌بی

پادکست: Dateline

اپیزود: Amber Heard: After the Verdict

طول اپیزود: ۴۴:۰۰

چرا این اپیزود را پیشنهاد می‎کنیم:

داستان شکایت و سه هفته جلسات دادگاه جانی دپ و امبر هرد در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد. اکثر مردم با پست‌ها و توییت‌ها و ویدیوهاشون طرف جانی دپ ایستادند و آخر هم دادگاه جز یک مورد در تمام موارد حق رو به جانی دپ داد. حالا که چند هفته‌ای از اعلام نتایج می‌گذره، امبر هرد برای اولین بار و دور از هیاهوی دادگاه و خبرنگارها با Dateline مصاحبه‌ای کرده که شنیدنیه. سوالات خیلی رک هستند و سونا گاتری تا وقتی جواب سرراستی از امبر هرد نشنیده به پرسیدن و کنکاش ادامه می‌ده.

موضوع این اپیزود چیه:

یکی از نکته‌های جالب این مصاحبه ادعای امبر هرد به مدارک مستدلیه که دادگاه به وکیلش اجازه نداده از اون‌ها استفاده کنه. مثلاً یک پرونده قطور از جلسات روانکاوی که امبر می‌رفته و شکایت‌هایی که از رفتار خشونت‌آمیز جانی دپ برای روانکاوش تعریف کرده و او هم همه رو همزمان با جلسه مکتوب می‌کرده. یکی دیگه از شواهدی که امبر هرد ازشون حرف می‌زنه، شکایت مشابهیه که جانی دپ از مجله سان در انگلیس می‌کنه و در اون دادگاه مغلوب می‌شه.

دادگاه طلاق امبر هرد و جانی دپ پول زیادی برای امبر هرد در نظر گرفت و او هم در یک مصاحبه گفت هفت میلیون دلارش رو بخشیده به یک بیمارستان کودکان و یک موسسه خیریه. اما خیلی زود مشخص می‌شه که این ادعا هم حقیقت نداره. ما حرف‌های کی رو باید باور کنیم؟ امبر هرد رو با دروغ‌های بی‌پایان و نقش بازی کردن‌های غیر قابل باورش؟ یا جانی دپ رو که به قول امبر هرد همه‌مون رو با بازی درجه یکش مجبور کرد باور کنیم که به جای دست قیچی داره؟ (اشاره به فیلم ادوارد دست قیچی)

در اپل پادکست بشنوید

در اسپاتیفای بشنوید

در گوگل پادکست بشنوید

در کست باکس بشنوید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید