Skip to main content

قهرمان مشهور ارزهای رمزپایه اعلام کرده است که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد خواهد شد. مکافی که یکی از پیشگامان امنیت اطلاعات است این خبر را از طریق توئیتر اعلام کرد. 

ثابت‌قدم‌ترین مدافع رمز‌پایه‌ها

مکافی خطاب به هشتصد و سی هزار دنبال‌کننده‌اش در توئیتر نوشت هدفش از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری «خدمت به جامعه‌ی رمز‌پایه‌ها از راه فرآهم کردن برترین کارزار تبلیغاتی برای آنها است.»:

«اگرچه پیشتر این پیشنهاد را پیشتر رد کرده بودم، اما تصمیم گرفتم سال ۲۰۲۰ نامزد ریاست جمهوری شوم. اگر حزب لیبرتارین بخواهد به همراه آنها این کار را خواهم کرد. اگر نه، حزب خودم را راه خواهم انداخت. باور دارم این کار خدمتی به جامعه‌ی رمزپایه‌ها، از راه فرآهم کردن برترین کارزار تبلیغاتی برای آنهاست.»

مکافی یکی از پرحرارت‌ترین مدافعان ارزهای رمزپایه است. او بویژه برای اظهارنظرهای جنجالی‌اش که با لحن تندی بیانشان می‌کند بسیار مشهور است. هرچند این نظرات اگر ارزش بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار نرسد، اثر طعنه‌آمیز خود را از دست می‌دهند. با این همه وقتی در مصاحبه‌ها از او می‌خواهند در مورد رمزپایه‌ها جدی صحبت کند،‌ موضع‌گیری‌های مکافی نشان‌دهنده‌ی باور استوارش به آینده‌ی دارایی‌های دیجیتال است:

«اگرچه بسیاری این طور فکر می‌کنند اما این (رمز‌پایه‌ها) سرمایه‌گذاری پرخطری نیست. هر چه شبکه‌ی بیت‌کوین رشد کند، ارزش بیت‌کوین افزایش می‌یابد. هر چه مردم بیشتر برای دریافت و پرداخت پول از بیت‌کوین استفاده کنند، استفاده‌ی کمتری از دلار آمریکا، یورو و یوآن چین می‌کنند و در درازمدت این باعث کاهش ارزش آن ارزها می‌شود.»

توئیت‌های این متخصص امنیت سایبری درباره‌ی بیت‌کوین باعث شهرتش در جامعه‌ی رمز‌پایه‌ها شد. البته بخشی از توصیه‌های او در این توئیت‌ها بعدها کاملا نادرست و سهل‌انگارانه از کار درآمدند. مکافی به‌تازگی اعلام‌کرده از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال تحقیق بر فعالیت‌های اوست برای فرار از تعقیب و مراقبت آنها، مخفی شده‌است.

مکافی نامزد ریاست جمهوری

مکافی در انتخابات ۲۰۱۶ ابتدا از طرف حزب آن زمان تازه تاسیس سایبرپارتی (Cyber Party) و بعد به عنوان نامزد حزب لیبرتارین شرکت کرد. او مانند دیگر لیبرتارین‌ها از تجارت آزاد، سیاست خارجه‌ی غیرمداخله‌جویانه و جرم‌زدایی از ماری‌جوانا حمایت می‌کند. اما در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به نظر می‌رسد تمرکز تبلیغات او بر دفاع از رمزپایه‌ها و مردمی است که از آنها استفاده می‌کنند.

ترجمه: بهنام رضاییان مقدم

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید